Polar eller suunto?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
opperud

Polar eller suunto?

Legg innav opperud » 01 jun 2010 20:25

Hei alle!

Noen som har anbefalinger om hvilken pulsklokke jeg burde kjøpe?
Skal løpe birken til høsten, og må komme i støtet til da :o Har kikket litt på suunto t3c (eventuelt t4c hvis noen mener den er veldig mye bedre) og polar rs300x.
Kommer til å bruke den i all hovedsak til løping, men mye mulig litt sykling også.
Merker jeg har falt litt for suunto rett og slett fordi jeg synes de har overlegent design i forhold til polar... Mulig jeg er litt farget av at jeg er dykker også, og derfor kjenner ganske godt til suunto fra før. Men på slutten av dagen så er det jo trening den skal brukes til..

Synspunkter?

Bjørn

Brukeravatar
Gunnar Bruun
Sted: Harstad

Re: Polar eller suunto?

Legg innav Gunnar Bruun » 01 jun 2010 20:45

Svaret er Garmin. :)

opperud

Legg innav opperud » 01 jun 2010 20:48

Jaha... Er i den situasjonen at en kompis av meg selger suunto og polar... Hva er kvassere med Garmin?

nano

Legg innav nano » 01 jun 2010 20:59

Selv har jeg en suunto. Syns det er meget holdbar. Har alle nødvendige funksjoner, og har aldri hatt noenn problemer med verken klokka, pulsbelte eller GPSen. Ingenting å klage på når det gjelder klokka jeg kjøpte i hvertfall :-)

opperud

Legg innav opperud » 01 jun 2010 21:07

Hvilken suunto har du? Leste litt i en annen tråd her om garmin, og de ser/høres jo fine ut de, men hvis det stemmer som jeg forstod det at de ikke er vanntette, så er det uaktuelt for meg.
Den GPS'en, er det det bare en liten "dings" du fester på klokkereima?

Brukeravatar
g.stava
Sted: Bø i Vesterålen

Legg innav g.stava » 01 jun 2010 21:43

Polar CS 300 sykkelcomputer
Optimalt valg for deg som trener sykkel, men også andre idretter. Kombinerer sykkeldata og treningsinformasjon, og har de viktigste funksjonene. DETTE ER FRA ANNONSEN!
Jeg har bestilt og venter på levering, denne får mye positiv omtale og jeg venter i spenning :)

gls
Sted: Bærum

Legg innav gls » 01 jun 2010 23:10

Jeg har Garmin og er veldig godt fornøyd.

opperud skrev:Jaha... Er i den situasjonen at en kompis av meg selger suunto og polar... Hva er kvassere med Garmin?

Spør kompisen din hvorfor han ikke selger Garmin. ;)

Jeg ville ikke valgt Suunto eller Polar uten å ha sjekket ut Garmin.

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 01 jun 2010 23:39

Ca 2005 kjøpte jeg den første pulsklokken min som var en Suunto. Den viste feil og var veldig utabil, så jeg byttet den inn og kjøpte en Polar RS200, -forgjengeren til RS300. Har vært veldig fornøyd med den inntil den måtte på service i fjor. Servicen var rask, men den var ikke vanntett da den kom tilbake. Klaget, men Polar gir null tilbakemelding. Det aller fleste jeg kjenner som har en Polar er fornøyde. Garmin snakkes det mye bra om.

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 02 jun 2010 07:49

Det er bare Garmin 310xt du kan svømme og dykke med, men de andre tåler regn og slikt altså.

Jeg har faktisk badet og svømt med Garmin 305 også uten problemer.

Nei, gps festes ingensteder, den er innebygd i klokka.
synes det er vanvittig rart at Polar som går fra å være markedsleder ikke følger med i timen og kommer med en modell som har integrert gps.
Eller har det kommet? (altså ikke slik diger klump du fester på armen som går på AA batterier)

nano

Legg innav nano » 02 jun 2010 08:34

Jeg har en suunto T3. Den er jo et par år gammel, så vet ikke hvordan det er med de nyere modellene når det gjelder GPS, men jeg har en slik en klump som jeg fester i buksekanten. Den er lett og grei, så kjenner ikke noe av den under treninga. Den er vanntett ned til noen meters dyp. Samme er pulsbeltet, men signalene går ikke under vann, så en får ikke registrert pulsen under svømminga da. Hehe.

Men jeg er som sagt veldig fornøyd. Mange innstillinger på den som gjør den veldig anvendelig. Jeg har aldri hatt noen andre pulsklokker enn suunto, så har jo ingenting å sammenligne med heller da...

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»