Polar eller suunto?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Re: Polar eller suunto?

Legg innav antoess » 02 jun 2010 09:17

Er det noen av dere teknofreaker som kan fortelle hvilken klokke med gps som har best batteri? Er på jakt etter en klokke som fungerer godt generelt, og varer lenge nok til å være med på lange fjellturer og ultraløp i 15-20 timer :roll:
http://www.123hjemmeside.no/Antoess

Alltid i bevegelse - best i det lange løp!

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 02 jun 2010 10:02

antoess skrev:Er det noen av dere teknofreaker som kan fortelle hvilken klokke med gps som har best batteri? Er på jakt etter en klokke som fungerer godt generelt, og varer lenge nok til å være med på lange fjellturer og ultraløp i 15-20 timer :roll:

Garmin Forerunner 310xt er den med lengst batteri (oppgis til å vare 18-20 timer)
Dette er også topp modellen til Garmin.
Er meget fornøyd med den.

Den vibererer også på hver kilometer hvis du vil.
En annen fin ting med gps klokker er at du kan "navigere" tilbake til start hvis du ikke husker hvor du satt bilen eller hvilken vei du skal gå. Bruker den stadig i utlandet når jeg løper på "måfå" uten å ane hvor jeg er.

opperud

Legg innav opperud » 02 jun 2010 19:15

Takk for mange svar!

Endte opp med en suunto t6d, så får vi vel se om jeg kan klare å komme i støtet med den. Fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til :D Ser jo helt klart fordelen med gps integrert klokke, men jeg tror ikke det blir et problem med dingsen til suunto heller. Vi får se i kveld. Bare for å klare opp eventuelle misforståelser, så hadde jeg ikke tenkt til å dykke med klokka, men greit at den tåler en svømmetur eller en elv.

Jeg kan godt spørre kompisen min hvorfor han ikke selger Garmin, men da tipper jeg at jeg får noe sånt som "hvorfor selger ikke toyota butikker nissan?" eller noe lignende til svar :D

Bjørn

Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Legg innav antoess » 02 jun 2010 19:42

18-20 timer holder vel akkurat til Mont Blanc-løpet men ikke alle holder det som loves i slike sammenhenger...
Men er klokka praktisk å bruke og lett å se tall på puls og tid :?:

Hva er normal pris på denne Garmin-modellen?
Sist redigert av antoess den 02 jun 2010 20:12, redigert 1 gang totalt.

EspeN

Legg innav EspeN » 02 jun 2010 19:50

Klokken er kjent for sitt store display og du kan selv sette opp "4 skjermer" med 1-4 verdier selv som du enkelt kan bytte mellom.

Velger du en skjerm med bare "2" verdier, blir disse to verdiene kjempestore. Du har også mulighet til å ha på dimmet lys konstant.
Du kan sette opp en skjerm med "4" en annen med "4" og hoved skjermen med "2". Så har du 10 felter du kan titte på mens du løper.

Sjekk gjerne video og litt mer info på bloggen min
http://www.mosjonisten.com/2009/07/28/g ... s-305-8km/

For å si det på en annen måte, tror neppe du finner en kloke på markedet hvor du kan få "større" fonter enn du kan på 310/305'en.

Brukeravatar
antoess
Kontakt:

Legg innav antoess » 10 jun 2010 13:17

Nå er steget tatt. Jeg har bestilt Garmin 350XT :P
Var hos Super-G og der fortalte en om forskjellene på Polar 800 og Garmin 350XT. Han henviste til undersøkelser som viste at Garmin ikke var så nøyaktig på puls som Polar. Men spørsmål er hvilke kirurgisk nøyaktighet som kreves. Ellers er bakdelen med Garmin at den er litt stor, men slett ikke noe problem å ha på hånden. Jeg trenger den ikke for å pynte meg...
Ellers ser jeg bare fordeler med Garmin. Slipper å ha en ekstra dings på armen, gode tall og mange funksjoner ser jeg fram til når klokka kommer om en dag eller to i posten :D
Hos Super-G skulle de ha 4100 for denne. Så sjekket jeg hos Løplabbet og der var prisen 3650. Men med 15 prosent Kondis-rabatt kom jeg helt ned i 3100 for klokka fritt tilsendt. Jeg bestilte hos en kamerat i Trondheim som alltid gir rask og god service :P

Da har jeg ei uke å teste den ut før Kristins Runde neste lørdag :mrgreen:

EspeN

Legg innav EspeN » 10 jun 2010 13:48

Gratulere. Regner med det var 310xt du kjøpte?
350xt har jeg ikke hørt om

Brukeravatar
Plagen

Legg innav Plagen » 10 jun 2010 13:59

Har 310 selv og er rimelig godt fornøyd.
I siste firmware har de lagt til svømmefunsjon som interpolerer økten noe voldsomt slik at distansenutregningen ikke er så langt fra sannheten.
(Når man svømmer mister man signal vær gang armen er under vann og får en litt unøyktig plassering når armen er oppav)

Enkelte opplever puls-spikes med 310en men det er visst noe alle har får tiden.

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 10 jun 2010 14:01

Komplett.no har klokken til 2839,-, men løpslabbet opererer med fri frakt så da blir det jo ikke store forskjellen....
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=478126

Brukeravatar
Einar

Legg innav Einar » 11 jun 2010 09:13

Tøsse skrev: Han henviste til undersøkelser som viste at Garmin ikke var så nøyaktig på puls som Polar.

Kanskje ikke av det viktigste, men da henviser han nok til gamle undersøkelser. Det er nå uproblematisk. En annen sak er at polar har et sett nyttige og unyttige analyseverktøy som kan være ganske morsomme... Dagens morgenøkt ga meg på Polars running index en forventet maratontid på 2:32 :lol:
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»