Hvor er de ?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvor er de ?

Legg innav Korak » 22 jun 2010 20:30

Bjørn Fra Land skrev:Hmm.. hvem sin skyld er det hvis forumet er blitt kjedeligere da?

De som er her og skriver eller de som ikke skriver noe her mer... :roll: ;)

Jeg antar at det er et retorisk spørsmål, og i så fall syns jeg det er en underlig logikk.

Det blir veldig sært å gi personer som ikke frekventerer forumet ansvaret for dårlig kvalitet. Det kan kun være den enkelte som skriver som må ha ansvar for hva en skriver.

For å komme med konstruktiv kritikk til forumet så syns jeg det blir for lite med allmenn interesse, for mye repetisjoner av folk som "har lyst å komme i form" og ber om råd (de samme spørsmålene og de samme svarene gang på gang) og for mange tråder om lokale løp.

Dette er i alle fall noe som gjør at jeg er her sjeldnere og sjeldnere..
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Vegar

Legg innav Vegar » 22 jun 2010 21:20

Alt var alltid mye bedre før ;)

Syns dere glorifiserer det gamle forumet litt her nå, evt. gir det nye litt ufortjent hard kritikk. Greit dere kan godt mene det har blitt kjedelig, men en rask titt på det gamle viser at det er stort sett de samme trådene som går igjen der.

Nå kjenner jeg ikke til alle disse kverulantene dere nevner, men jeg husker elDiablito eller hva han het. Han ble jo stort sett bare ignorert, og det var vanskelig å forstå hva han skrev. Moro en stund kanskje...

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 22 jun 2010 21:50

Korak skrev:
Bjørn Fra Land skrev:Hmm.. hvem sin skyld er det hvis forumet er blitt kjedeligere da?

De som er her og skriver eller de som ikke skriver noe her mer... :roll: ;)

Jeg antar at det er et retorisk spørsmål, og i så fall syns jeg det er en underlig logikk.

Det blir veldig sært å gi personer som ikke frekventerer forumet ansvaret for dårlig kvalitet. Det kan kun være den enkelte som skriver som må ha ansvar for hva en skriver.

For å komme med konstruktiv kritikk til forumet så syns jeg det blir for lite med allmenn interesse, for mye repetisjoner av folk som "har lyst å komme i form" og ber om råd (de samme spørsmålene og de samme svarene gang på gang) og for mange tråder om lokale løp.

Dette er i alle fall noe som gjør at jeg er her sjeldnere og sjeldnere..

Retorisk Gunnar, tja jeg drog vel bare sammen litt fra de to/tre første innleggene, og konkluderte ikke...og hvis du mener mitt innlegg legger skylden på de som ikke "frekventerer forumet" så har jeg uttrykt meg uklart eller du har lest dårlig ;)

Men jeg fant også forumet mer interessant før, og selv om det var mange tråder som gikk igjen da og så var det noe med måten det ble skrevet på som engasjerte meg mer enn det gjør nå. Og jeg skal ikke glorifisere det gamle. For det er vel slik at det som blir skrevet nå er interessant for de som leser trådene og er mest på forumet, og da er vel det greit?

Jeg vet ikke om besøksrekorden sier noe om interessen for forumet, men det var ofte mange flere innom samtidig i "gamle dager", men igjen, det var før f.eks. fb og twitter tok av skikkelig, og det er også delvis noe av forklaringen.

Uansett, så ønsker jeg at så mange som mulig skriver kreative innlegg på forumet her, slik at det blir spennende for flere.
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
Korak
Kontakt:

Legg innav Korak » 22 jun 2010 22:20

Dere har sikkert rett, både Vegar og Bjørn. Det er alltid en fare for å glorifisere det gamle. Der var sikkert mange forumister som forsvant da forumet hadde lang nedetid. For hva jeg vet så har de kanskje funnet nye fora å debattere og utveksle erfaringer.

De som er aktive på forumet nå har like gode forutsetninger for å skape et interessant forum som gamlisene. Det kommer de til å klare også.

Mitt lille innspill er imidlertid fortsatt: mer av allmenn interesse skaper allmenn interesse..
Gunnar Müdtzy-Knutsen

bjørge

Legg innav bjørge » 24 jun 2010 10:10

korak skrev:Jeg vet ikke om besøksrekorden sier noe om interessen for forumet, men det var ofte mange flere innom samtidig i "gamle dager", men igjen, det var før f.eks. fb og twitter tok av skikkelig, og det er også delvis noe av forklaringen.

...jeg syns vel heller det har vært en utvikling i retning av at kondisforumet likner mer på Twitter og Facebook.
For meg er et sånt forum interessant i den grad det er diskusjoner eller spørsmål / svar. Kosemeldinger, virtuell sosial omgang og dagboknotater ville jeg ruta til andre fora.

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 24 jun 2010 22:26

Jeg synes det er fint at forumet har "rom" for alle nivå, fra de som vurderer å begynne å løpe, til de som er i norgestoppen i maraton/ultra. Uten dette tror jeg det har vært helt dødt her.

Ok, "Dagens trening" har dagbokpreg, men har også unntaksvis nyttige innspill. Synes tråden har sin misjon siden den letter innstegsterskelen til forumet for mange. Det samme kan sies om enkelte andre tråder. Synes det virker underlig om 4-5 slike tråder gjør at enkelte holder seg unna forumet....

At noen ringrever ikke er i forumet lenger skyldes vel heller at de har gått lei. Har man vært her i et par år så er det ikke så mye mer å diskutere. Som nevnt over: det er jo de samme temaene som går om igjen og om igjen...

kosmo

Legg innav kosmo » 25 jun 2010 20:48

En god tråd kunne vært startet under " 10 gode grunner for å ikke slutte jobben for å få tid til å løpe mer"
Det hadde vært en tråd det!!
Eller er det riktig å le høyt når man passerer folk som er i dårligere form enn seg selv?
Eller er det riktig å sanksjonere feite røykere osv

Jeg for min del kunne tenke meg en " Vi skal hilse på andre som jogger kampanje" Jeg hilser på alle, men får oftest bare forundrede blikk.....
Slike tema hadde skapt debatt:-)
La ikke tanken på målet overskygge gleden av å være underveis:-)

Brukeravatar
Korak
Kontakt:

Legg innav Korak » 25 jun 2010 22:47

Kunne blitt mye morro med de temaene, Kosmo.. men den med hilsingen har vi altså vært gjennom tidligere da.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

kosmo

Legg innav kosmo » 26 jun 2010 08:57

Hva ble svaret ang hilsing? Skal man hilse eller er det ugreit:-)
La ikke tanken på målet overskygge gleden av å være underveis:-)

Brukeravatar
Korak
Kontakt:

Legg innav Korak » 26 jun 2010 11:06

Jeg mener å huske at svaret ble noe sånt som at det ikke er mye logikk i at man skal hilse på andre som tilfeldigvis gjør samme greien som deg - bortsett fra om du treffer en på veldig øde sted, da. (feks på fjellet) Da er det visst god folkeskikk å hilse på alle man treffer.

Ber om korreksjon om jeg husker feil.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»