Motbakkeløp Gjøvik

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Lundefuglen

Motbakkeløp Gjøvik

Legg innav Lundefuglen » 26 jul 2010 17:38

Hallo.

Tidligere har det blitt arrangert et motbakkeløp i Gjøvik i forbindelse med skilandslagets treningssamling på Gjøvik i september. For de som er kjent i Gjøvik tenker jeg på det som gikk fra sentrum, opp til Hovdetoppen for å ende opp på Bergstoppen.

Jeg har hørt rykter om at dette ikke arrangeres lenger. Ikke finner jeg det på terminlista til kondis.no heller.Er det noen som vet om det stemmer at løpet ikke arrangeres lenger? Og hvis det ikke arrangeres lenger, hva grunnen til dette er?

Mvh Lundefuglen, som for første gang på mange år faktisk er i stand til å løpe og ikke gå i motbakkene.

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Motbakkeløp Gjøvik

Legg innav Bjørn Fra Land » 26 jul 2010 20:41

De droppet det visst ifjor:

http://www.oa.no/sport/article4524937.ece

Synd... :(
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
Torodd

Legg innav Torodd » 26 jul 2010 22:02

Jeg var med de to åra løpet gikk. Og jeg savner det!
Torodds blogg: www.lybeckmedia.no

Lundefuglen

Legg innav Lundefuglen » 27 jul 2010 09:45

Takk for svar, selv om det ikke var det svaret jeg hadde ønsket.

Brukeravatar
Adelheid
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 28 jul 2010 09:30

En oppfølging til dette spørsmålet:
Hvilke andre løp arrangeres i området? Evt. arrangeres det løp i det hele tatt i Toten-Gjøvikområdet? Jeg er derfra opprinnelig, men kan ikke si at jeg kjenner til noe særlig annet enn maraton på Hadeland. Visstnok er det et løp rundt Skumsjøen på høsten, men lite info å finne. Hadde jo vært gøy med et løp på gamle trakter med slekt som heiagjeng. :D
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Brukeravatar
elmstreet

Legg innav elmstreet » 29 jul 2010 12:12

Et lite søk i terminlista fant både et og annet. Midt i blinken kunne kanskje være "Tjuvåsen Opp (og ned)" allerede søndag 15.august 2010.
11 km hvor målgang i motbakkeløpet ikke er på toppen av løypa. Løypebeskrivelse http://www.lensbygda.com/joomla151/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=61&Itemid=4 og ellers info: http://www.lensbygda.com/joomla151/.

--------
Bygd for fart!

Lundefuglen

Legg innav Lundefuglen » 29 jul 2010 23:28

Jeg har ikke sett så mye etter andre løp siden jeg drar opp igjen til Trondheim i midten av august. Det er kun det motbakkeløpet, som i mitt tilfelle virkelig ville vært på hjemmebane, som det ville ha vært aktuelt å dra nedover for. Men hvis alle løp som arrangeres i Gjøvik/Land/Toten er ført opp på terminlista er det ikke så mye å velge blant.

Vurderte faktisk å løpe Tjuvåsen. Dessverre får jeg vondt i knea av å løpe (fort) nedover. Og får jeg på meg et startnummer blir jeg helt idiot og løper alt jeg makter.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»