GRATULERER MED NYTT KONDISJONSFORUM!!

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: GRATULERER MED NYTT KONDISJONSFORUM!!

Legg innav Bjørn Fra Land » 23 jan 2010 11:28

Tombody skrev:
Bjørn Fra Land skrev:Gratulerer ja :D som skrevet, det var mange bra tråder, men det var noen dårlige også 8-) :P

Noen, som er flinke nok, må lage en ny råtreningstråd. :ugeek:

He he.. veldig enig :!: :ugeek:
Fortsett å løpe...

Ronny

Legg innav Ronny » 01 feb 2010 11:03

Som den nerden jeg er, så vil jeg bli overrasket om det ikke skal være mulig å få inn det gamle forumet. Det finnes minst tre muligheter.
1) Overføre dataene fra den gamle databasen til den nye, slik det forventes. Det er naturligvis en del jobb. Fordelen er at det blir søkbart, samme "look", osv. Knyttningen mellom innlegg og brukere vil ikke være på plass da det er krevet ny registering og ikke foretatt overføring av brukerne. Det ville feks kunne verdt samme bruker alle sammen. Om da ikke det er mulig å referere til gamle brukernavn. Mest jobb med denne varianten, men er også den mest integrerte og kan bli den beste.

2) Kopiere det gamleforumet til statiske filer, med et verktøy. Utsendet blir som det var, og alt vil føles og oppleves som tidligere. Være klikkbart og det hele. Disse websidene vil da ligge på en plassering, og refereres til fra det nye forumet så man kan rote litt rundt. Tror man da vil miste søkfunksjonen.

3) La det gamle forumet leve, parallelt, men stenge for innlogging. Kun anonyme brukere, og ingen mulighet for å opprette innlegg. Jeg kjenner ikke til grunnen for bytting, men om det er ytelses, oppetid, osv er kanskje ikek dette veien å gå.

Uansett, det må være gull verdt å ta vare på historien!

-Ronny

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 01 feb 2010 17:04

Noe av problemet med det gamle forumet var vel at det hadde gått igjennom en del konverteringer og det var noen databaseproblemer her og der så det var litt småsykt - og av og til gikk det rett på snørra også.

Det var det siste som skjedde nå, at det gikk på snørra. Så tror jeg de startet dette for å starte med blanke ark igjen.

Brukeravatar
alfton
Sted: Narvik

Legg innav alfton » 02 feb 2010 09:05

Det hadde nok hvert mulig og fått intrigert den gamle databasen med den nye, men dette er noe som helst skulle hvert gjort før forumet ble satt ut i livet.
Og som en nevner her, har det hvert en del konverteringer av databasen, så det kan hende at problemene fra den gamle databasen hadde blitt videreført til det nye forumet.
Nei det beste alternativet er og holde det nye forumet reint og pent, og eventuelt kjøre det gammle forumet ved siden av slik at folk kan søke i gamle innlegg.
Mvh Alf Tonny Bätz

charliefoxtrot

Legg innav charliefoxtrot » 10 feb 2010 14:12

Lenge siden jeg har vært innom her.

Fint med nytt forum og layout, men stiller meg særs undrende/kritisk til at man ikke har valgt en løsning som går på å ha det gamle forumet parallelt.

Man har da virkelig ikke slettet en hårdt opparbeidet kunnskapsbank slik? Vi snakker i så fall om mange tusen timer medgått til nedtegnelse av kløktige tanker, nå borte vekk.

workingclasshero

Legg innav workingclasshero » 12 feb 2010 00:20

hvorfor får jeg ikke lagt inn kommentarer på saker? må jeg registrere meg nok en gang?

ps. da snakker jeg om artikler på www.kondis.no. som den om ingvill måkestad, jeg hadde tenkt å legge inn en gratulerer àla det som er gjort med han der langløpertypen

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 12 feb 2010 07:32

workingclasshero skrev:hvorfor får jeg ikke lagt inn kommentarer på saker? må jeg registrere meg nok en gang?

ps. da snakker jeg om artikler på http://www.kondis.no. som den om ingvill måkestad, jeg hadde tenkt å legge inn en gratulerer àla det som er gjort med han der langløpertypen

Det er et anna kommenteringssystem, så ja - registrere deg på nytt.
Når du har registrert deg kan du ikke bare kommentere på kondis, men på mange andre sider også som bruker samme system med samme login.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»