The alfton man is back

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: The alfton man is back

Legg innav Bjørn Fra Land » 16 nov 2010 17:49

alfton skrev:Takker før det, men mulig du har missfortått meg. Jeg skal kjøre test løp før meg selv en gang i uken, mitt første var nu på søndag, der jeg fikk 28.50 som tid.
Så om ei uke skal jeg gjenta dette, og muligens til en bedre tid. Så setter jeg et mål at jeg skal greie og komme under 25 min, til våren.

Misforståelse eller ikke, lykke til Alfton!!! ;) ;)
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
alfton
Sted: Narvik

Legg innav alfton » 18 nov 2010 12:49

hadde i dag en ny test, tydeligvis er det og ha et mål og slå en godt ting..

en forbedring på 1min og 10 sek er jo ikke og forakte på 5 km.

ny tid ble altså 27.40..

Nu skal jeg ta meg en god vellfortjent hvil i morra
Mvh Alf Tonny Bätz

Brukeravatar
alfton

Legg innav alfton » 03 des 2010 15:39

Hadde i dag testløp 5 km, ble overrasket over framgangen, har snauvet vekk nok 1 min.

er nede i 26.30 på 5 km.

Kroppen respondere fint til treningsopplegget, og jeg er skadefri enda.
Mvh Alf Tonny Bätz

Heming Leira
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Heming Leira » 03 des 2010 23:02

Bra Alfton! :!:
ARRANGEMENT: Sognsvann Rundt Medsols - Motbakkeløpene i Maridalsalpene - Øyakarusellen Hjemmeside

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 04 des 2010 08:21

Heming Leira skrev:Bra Alfton! :!:

Jepp!!

Detta trur vi på!! ;) ;)
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
alfton

Legg innav alfton » 05 jan 2011 17:57

En liten raport om framgangen.
Vel, framgangen stoppet litt opp her i jula, da jeg lå med kraftig halsbetennelse i hele 14 dager.
Begynte sånn smått med trening igjen på mandag. En "rolig tur" trudde jeg. Men greide seff og strekk ett eller annet mellom hæll puta og tåballen på høyre foten.
Så det ble nok en rolig økt i dag onsdag. 7km. "kjente enda litt smerter i foten, men jeg trur det skal gå bra"

Formen er faktisk ikke så redusert som jeg trudde. Går i gang med trenings opplegget jeg kjørte før jul i neste uke.

annen hverdag med trening, der 2 av disse er intervall, 2 rolige, og 1 variasjons trening (sykkling, roing osv, osv)

Med dette ønsker jeg dere alle en riktig godt nytt år. (nytt år og nye muligheter)
Mvh Alf Tonny Bätz

Brukeravatar
alfton

Legg innav alfton » 24 feb 2011 10:53

Kan meddele at jeg fremdeles er skadefri. Og formen stigende.

Hadde i forige uke en nedtur under trening der jeg ikke maktet og fullføre. Tok dette som et signal om at kroppen trengte hvile.

tok meg en 6 dager hvile. Kjørte på med trening i går og kjente at kroppen igjen var villig og presse på.

Skal bli en interressan sommer dette året..;)
Mvh Alf Tonny Bätz

Brukeravatar
alfton

Legg innav alfton » 07 jul 2014 22:42

Jeg må først og fremst si at det ble dessverre full stop i trening 2011. Tok meg omtrent 3 år før jeg fikk tilbake lyst og bevege meg. Hjalp ikke at folk masa på meg at jeg måtte komme i gang igjen osv osv, va rett og slett ikke lyst. men pluttselig her en dag jeg slang meg med på en liten fotball økt, og fant ut at formen va begredelig dårlig, og kom på andre tanker igjen.

Jeg har siden Mars hvert aktiv nu med trening, og har nu heletiden hatt i bakhode at jeg IKKE må overtrene, spessielt nu som man kjenner at formen og løpesteget kommer tilbake, har jeg hatt i bakhodet ikke bli overivrig. Har med hell klart dette.

har lagt opp til litt mer korte økter, med noe høyere intensitet, for meg ser dette ut til fungere bedre enn og ha disse lange rolige øktene.

Denne pulsklokken fra polar fra da jeg var i full aktivitet før 2011 hadde jeg enda liggende rundt, tittet litt på hva jeg hadde i ownindex da jeg sluttet og trene. den sa 54. Da jeg starta og trene opp var jeg nede på 39, men har nu kommet opp til 50. Merker enda at det gjenstår litt på pusten når jeg løper, men håper dette skal bedre seg med tiden.

Med dette ønsker og håper jeg at jeg endelig er tilbake for en lengre periode enn sist gang.

Mvh alfton.;)
Mvh Alf Tonny Bätz

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 15 aug 2014 21:30

Hey... denne har jeg ikke sett. Er for sjelden innom forumet for tiden!

Lykke til Alfton, keep us posted ;)
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 20 aug 2014 00:22

Velkommen tilbake igjen, Alfton. Var inspirerende å lese om løpinga forrige gang!

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»