Mosjonisten klar for 42K

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Dexter

Re: Mosjonisten klar for 42K

Legg innav Dexter » 28 sep 2010 14:40

workingclasshero skrev:fartsholderen er jo en deltaker i løpet formelt sett, så da må han/hun løpe. Selv synes jeg det er dodgy nok med fartsholdere som det er, om det ikke skulle vært folk som ikke engang deltok i løpet som holdt farten.

Hvorfor skal fartsholderen egentlig måtte være en deltaker i løpet? Poenget er vel å ha noe som beveger seg i feltet med riktig fart hele distansen. Sikkert mange som heller ville vært en slik fartsholder i stedet for å dele ut bananer og sportsdrikke...

I tillegg løper jo "beste" fartsholder på Maraton først med 3 timers skiltet så for ekspertene har det lite å si. De er jo godt foran uansett.

Det overordnede poenget med å ha fartsholdere er jo at de holder riktig fart, og vi så et par eksempler på det motsatte nå på søndag, selv om ting selvsagt kan skje med dem også. Da får man jo heller kutte ut fartsholderne helt da... :)

workingclasshero

Legg innav workingclasshero » 28 sep 2010 15:15

Dexter skrev:
workingclasshero skrev:fartsholderen er jo en deltaker i løpet formelt sett, så da må han/hun løpe. Selv synes jeg det er dodgy nok med fartsholdere som det er, om det ikke skulle vært folk som ikke engang deltok i løpet som holdt farten.

Hvorfor skal fartsholderen egentlig måtte være en deltaker i løpet? Poenget er vel å ha noe som beveger seg i feltet med riktig fart hele distansen. Sikkert mange som heller ville vært en slik fartsholder i stedet for å dele ut bananer og sportsdrikke...

I tillegg løper jo "beste" fartsholder på Maraton først med 3 timers skiltet så for ekspertene har det lite å si. De er jo godt foran uansett.

Det overordnede poenget med å ha fartsholdere er jo at de holder riktig fart, og vi så et par eksempler på det motsatte nå på søndag, selv om ting selvsagt kan skje med dem også. Da får man jo heller kutte ut fartsholderne helt da... :)

hvorfor kan ikke hver enkelt bare forsøke å selv løpe i riktig fart?

uansett: det er tross alt en løpekonkurranse selv om de aller aller fleste av oss konkurrerer med/mot seg selv. Men når vi først er i gang, hvorfor ikke få noen til å kjøre med moped? da får man jo full kontroll? Skal man være ute i løypa og løpe rundt, må man være påmeldt og løpe.

Dexter

Legg innav Dexter » 28 sep 2010 15:45

workingclasshero skrev:
Dexter skrev:

hvorfor kan ikke hver enkelt bare forsøke å selv løpe i riktig fart?

uansett: det er tross alt en løpekonkurranse selv om de aller aller fleste av oss konkurrerer med/mot seg selv. Men når vi først er i gang, hvorfor ikke få noen til å kjøre med moped? da får man jo full kontroll? Skal man være ute i løypa og løpe rundt, må man være påmeldt og løpe.

Her blander du kortene. Mitt poeng er at dersom man skal ha fartsholdere så er det vel en fordel at man har fartsholdere som holder korrekt fart hele veien, og at det vel finnes metoder bedre enn en løpende fartsholder for å ordne det. En syklist vil lett gjøre det, mens en mopedist vil være irriterende både ift støy og eksos.

Du derimot er generelt imot fartsholdere, og det er greit nok, men det er ikke det som diskuteres. For min egen del trengs det ellers ikke fartsholdere, jeg løp midt imellom to stk stort sett hele veien og liker å løpe slik jeg selv føler for.

workingclasshero

Legg innav workingclasshero » 28 sep 2010 15:52

Dexter skrev:Her blander du kortene. Mitt poeng er at dersom man skal ha fartsholdere så er det vel en fordel at man har fartsholdere som holder korrekt fart hele veien, og at det vel finnes metoder bedre enn en løpende fartsholder for å ordne det. En syklist vil lett gjøre det, mens en mopedist vil være irriterende både ift støy og eksos.

Du derimot er generelt imot fartsholdere, og det er greit nok, men det er ikke det som diskuteres. For min egen del trengs det ellers ikke fartsholdere, jeg løp midt imellom to stk stort sett hele veien og liker å løpe slik jeg selv føler for.

jeg blander da ikke kortene, jeg har bare to tanker i hodet på en gang.

Det ene er at jeg er tvilende til konseptet med fartsholdere, selv om det selvsagt er nyttig for noen og enhver.

det andre poenget er at de som skal ut i LØPSløypa skal være løpende. I mitt hode fremstår dette som selvsagt, men skjønner at det ikke er alle som er enige med meg.

En elektrisk moped som er stillegående, er du for det?

Dexter

Legg innav Dexter » 28 sep 2010 17:49

workingclasshero skrev:
jeg blander da ikke kortene, jeg har bare to tanker i hodet på en gang.

Det ene er at jeg er tvilende til konseptet med fartsholdere, selv om det selvsagt er nyttig for noen og enhver.

det andre poenget er at de som skal ut i LØPSløypa skal være løpende. I mitt hode fremstår dette som selvsagt, men skjønner at det ikke er alle som er enige med meg.

En elektrisk moped som er stillegående, er du for det?

Poenget mitt er utelukkende at dersom man skal ha fartsholdere bør det være noe som holder farta, noe ikke alle fartsholderne gjorde på søndag. Av forskjellige årsaker naturligvis. Da kunne sykler vært en ide. Eller elektriske mopeder om det så skulle være...jeg er ikke så opptatt av at fartsholderne nødvendigvis løper da de er der først og fremst for å passe på tempoet.

Selv så brukte jeg altså ikke fartsholder, utover at jeg så på vendingene at jeg lå omtrent så og så langt foran og/eller bak.

Det er naturligvis fullt mulig med tidsplakater etc underveis også. Det fungerer fint i langrennsløypa ihvertfall.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»