Knuts røykestopptråd

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
knut

Re: Knuts røykestopptråd

Legg innav knut » 28 sep 2010 17:37

Dag 4 torsdag, helsprekk med røyk&øl.
Dag 5 fredag, minisprekk på noen øl, røyk uten innhalering.
Dag 6 lørdag, gikk etter planen.
Dag 7 søndag, helsprekk etter 10km på OM. Store mengder røyk&øl.
Dag 8 mandag, røyk uten innhalering.
Dag 9 tirsdag, snus.

Bør visst ta en ting i slengen, ikke alt på en gang.
Tror målet på 16:50 gikk i dass for denne gang med snikende leggsmerter etter søndagens asfalttortur.
Er det noe jeg kan, er det å slutte å røyke. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gjort dét.

What a fu**ing looser? :lol:
Bilde Bilde

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 29 sep 2010 15:32

Litt av en identitetskrise i posten over. Hehe!

Uke 2, dag 3: Snus er digg. Det drar røyksuget litt vekk, men så har jeg begynt å trikse med en kulepenn mellom fingrene (en liksom-røyk).

10 grunner for ikke å slutte og røyke – og en for å gjøre det:
http://mortenshenriksen.vgb.no/2009/03/ ... -for-alle/

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 03 okt 2010 08:21

Uke 2:
Dag 3: Løp SRM uten røyk på 24 timer. Det var mye lettere og perset med nesten to minutter på to-rundern.
Dag 4: Kjøpte nedtrappingsplan på alkohol. Der stod det TRAPP NED, IKKE SLUTT BRÅTT! -så da gjør jeg det.
Dag 4-7: Maks tre alkoenheter per dag og tre til fem sigaretter. Dette er akkurat nok til at jeg ikke får lyst å mer. Snusen var ikke særlig vellykket. Før- og etter trening har jeg tre timer pause.

3 fordeler:
Har spart en bråte med kroner.
Restitusjonstiden er nærmest halvert.
Det er mye lettere å puste.

3 ulemper:
Er veldig humørsyk og rastløs.
Kåken, klærne og kroppen stinker av tobakk.
Nattesøvnen er elendig.

Arne And har en hvit uke :D
Bilde

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 09 okt 2010 16:32

Uke 3:
Mandag til onsdag: 3 røyk i snitt hver dag.
Torsdag: En helaften på byen.
Fredag: 1 røyk
Lørdag: 2 røyk og 2 halvlitere så langt...

Tror jeg stopper her og døper om denne tråden til røyketråden fordi dette blir jo bare tull. :lol:

Hilsen Knut
Team Nikotin - Hei, -det rimer!

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 10 okt 2010 13:44

knut skrev:Tror jeg stopper her og døper om denne tråden til røyketråden fordi dette blir jo bare tull. :lol:

Hilsen Knut

:?: :roll: :? nja... forventer litt annen innsats her nå Knut..... ;)
Fortsett å løpe...

workingclasshero

Legg innav workingclasshero » 10 okt 2010 14:51

Bjørn Fra Land skrev:
knut skrev:Tror jeg stopper her og døper om denne tråden til røyketråden fordi dette blir jo bare tull. :lol:

Hilsen Knut

usikker på om det er røyken eller lyrikken du sikter til, bjørn fra land. men som poet må jeg si at jeg er skeptisk til rimet. det virker urimelig å mene at det rimer

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 11 okt 2010 21:01

Bjørn Fra Land skrev:

Hilsen Knut

Det blir nok det. Det gikk to fyllinger i tennene i helgen, så etter besøk hos tannlegen blir det smalhans i seks uker før jeg er i økonomisk balanse igjen. Da blir det iallefall ikke noe særlig kroner til røyk og rock'n roll.

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 12 okt 2010 21:48

Da ikke viljen min hang med må det tvangsmidler à la Maslows behovspyramide til. Tømte kontoen ved å betale fremtidige regninger, handlet inn et lass med basisvarer og puttet resten på sperret konto. Da sitter jeg igjen med formuen som består av et berg med tomme flasker bak kjøleskapet. Pantes de blir det ca 31,50 kr dagen til forbruk de nærmeste 20 dagene. Da kommer jeg til å tenke mer på mat enn på røyk :o

polly

Legg innav polly » 16 nov 2010 20:49

spent på å høre hvordan det går og kjenner meg godt igjen her gitt. Det er ikke lett, og jeg er selv akkurat inne i røykestopp nummer 6 på tre år. Nå rundet mine ti første dager som røykfri, og har ennå ikke sprukket. Snusing blir det mye av, men vesentlig bedre enn røyk i lengden. Så får det bli snuseslutt senere. Om det trengs har jeg et par tips. Trening er en av de viktigste motivasjonsfaktorene. Det er lettere og lettere å kjøre noen harde drag på mølla, og spinningøtene gjøres med store fremskritt.

Om du er litt bitt av treningsbasillen hjelper det å holde fokus på trening. Mer fokus på neste økt enn røyking og store doser snus når trangen blir for stor er helt vesentlig for meg i alle fall.

padde

Legg innav padde » 18 nov 2010 14:33

Uten erfaring fra røyk, så benyttet jeg følgende metode for å kutte ut generalen (type 6 boks- i uka- forbruk).

Planen lagde jeg selv, men bakgrunn i at motivasjonen ikke akkurat må ansees for å være en stabil egenskap i så henseende.

Ett viktig prinsipp: Aldri gå tilbake i trinn. (er man i trinn 2, skal man kun en vei (trinn 3) og ikke tilbake.

3 Trinn:
1: 3 pris pr dag. Så lenge man gidder; tar det ett år i dette trinn, ja så gjør det det.
2: 2 pris pr dag. Så lenge man gidder; tar det ett år i dette trinn, ja så gjør det det.
3: 1 pris pr dag. Så lenge man gidder; tar det ett år i dette trinn, ja så gjør det det.

Så slutter man helt når lysten sier så. Og da er det for evig og alltid slutt. Ikke lukte på engang.
Fordelen er at det ikke er tidspunkt og datoer som anarkisten i meg alltid protesterte mot (og selvfølgelig vant).

Vet jo ikke om dette er noe for andre, men det funket iallefall bra for meg. Nå er det 10 år siden.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»