Forsøpling

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
knutspeed

Re: Forsøpling

Legg innav knutspeed » 01 okt 2010 11:23

En annen tanke ville kanskje være å pushe noen til å lage nedbrytbare gel-pakninger. Noen som vet om det finnes?

Noen som merket den spesielle effekten av tomme papp- og plastkrus etter drikkestasjonene? Spesielt på første passering på en av de tidlige, så var det en slak nedoverbakke etterpå hvor vinden fikk bra tak. Når jeg løp der så var det en fantastisk raslelyd fra hundrevis av kopper som fløy forbi meg overalt. Joa, er kanskje litt vel opptatt av sånne fenomen... ;)

Agnes

Legg innav Agnes » 01 okt 2010 12:21

Flaks at du ikke har møtt meg på tur, Tim, for jeg ber folk om å plukke opp etter seg i skogen, altså. Det går jo ikke AN! Bill mrk. "Godt oppdratt"

Brukeravatar
tim
Moderator

Legg innav tim » 01 okt 2010 12:46

Agnes skrev:Flaks at du ikke har møtt meg på tur, Tim, for jeg ber folk om å plukke opp etter seg i skogen, altså. Det går jo ikke AN! Bill mrk. "Godt oppdratt"

haha! jeg lover at fra og med i dag - skal jeg ta MED MEG alt hjem! Ikke at jeg har kastet så mye før, men det har skjedd - jeg innrømmer det :)
Og jeg hadde tålt og bli snakket til!
Mvh Tim

Brukeravatar
Plagen

Legg innav Plagen » 01 okt 2010 15:50

Å putte en brukt power-up tilbake i lomma er noe skikkelig griseri, men man må i det miste kunne ha en tom i nevva og pelme når man kommer til en stasjon..
Kansje organisatorne også burde puttet enslige pelmestasjoner på strategiske plasser?

Brukeravatar
turbo

Legg innav turbo » 02 okt 2010 18:16

Jeg kan be folk om å ta det til nærmeste søppelkorv når jeg løper halvmara eller maraton og har forlatt det værste stykket hvor alle slenger drikkebegerne, og til dags dato er det motatt positivt og jeg har blitt kvitt "søpla" istedet for å slenge det på gata.
Samme om det var politi eller publikum.
De blir jo litt perplekse når man spør da, for det forventes jo ikke av løperne.
Turbo :D

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Bjørn Fra Land » 06 okt 2010 19:18

Plagen skrev:Å putte en brukt power-up tilbake i lomma er noe skikkelig griseri, men man må i det miste kunne ha en tom i nevva og pelme når man kommer til en stasjon..
Kansje organisatorne også burde puttet enslige pelmestasjoner på strategiske plasser?

Som slik "organisator" noen ganger har jeg et lite råd her. Jeg skjønner godt at man ikke orker ha griseriet i lomma, men ta det idet minste med til neste kilometermarkering. Arrangørene skal uansett plukke inn igjen skiltene sine og da går det an å ta med litt søppel med det samme - hvis det ikke blir alt for mye av det da.. ;)
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
Plagen

Legg innav Plagen » 06 okt 2010 19:59

Bjørn Fra Land skrev:
Plagen skrev:Å putte en brukt power-up tilbake i lomma er noe skikkelig griseri, men man må i det miste kunne ha en tom i nevva og pelme når man kommer til en stasjon..

Som slik "organisator" noen ganger har jeg et lite råd her. Jeg skjønner godt at man ikke orker ha griseriet i lomma, men ta det idet minste med til neste kilometermarkering. Arrangørene skal uansett plukke inn igjen skiltene sine og da går det an å ta med litt søppel med det samme - hvis det ikke blir alt for mye av det da.. ;)

Den skal jeg ta med meg i bakhodet i fremtiden.
Klart skiltene skal hentes igjen.
En bøtte vedsiden av skiltet hadde jo vært luksus for alle.

Brukeravatar
Siri
Sted: Oslo øst

Legg innav Siri » 06 okt 2010 21:37

Plagen skrev:Å putte en brukt power-up tilbake i lomma er noe skikkelig griseri ...

Men etter et løp, er en ikke likevel svett, skitten og fæl? Hva gjør da litt gel i lomma? Klærne skal jo vaskes og kroppen dusjes etterpå lell...

Springer

Legg innav Springer » 22 okt 2010 19:38

Beklager til alle de som måtte finne mitt etterlatenskap i Bodømarka (ca 15m unna stien rundt Vågøyvannet) etter en tur i forige uke. Ikke rør det brune eller bregnebladene som ligger over. Sorry, men greide ikke å holde meg.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»