Er skoindustrien avslørt?

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Er skoindustrien avslørt?

Legg innav Korak » 06 feb 2010 13:01

Jeg faller litt av lasset når twin towers vikles inn i debatten.. eller jeg faller totalt av lasset.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

tomilevat

Legg innav tomilevat » 06 feb 2010 14:47

stole på informasjon =trust information
skoindustrien =makt=power
”trust+information+power” søk i You Tube= http://www.youtube.com/watch?v=NHJHAp49Lh8

Alt har en sammenheng. Arbeidsmetodene er de samme. Rør sammen politikk, makt, media, reklame, pengebegjær og manipulasjon så har du ingrediensene som skal til for at vanlige borgere lever i en illusjon om at feks demping i sko er reell, eller at noe så synlig som 3 store bygninger raser sammen i fritt fall hvor den direkte årsaken skal være 2 fly.

oj*
Sted: Våland

Legg innav oj* » 07 feb 2010 10:33

Nordmenn blir i hvertfall grundig lurt av skoprisene her hjemme. Tar du en helgepakke i London har du betalt hele turen og opphold hvis du kjøper 2-3 par sko. Sko-gigantene presser høyere priser av norske importører og disse tar seg også mye høyere påslag enn i andre land. Det samme med Gilette produkter f.eks. Bleier derimot er lavere priser i Norge enn mange andre land. Pussig. Men nå kom vi ut på viddene her... :lol:

Brukeravatar
sodalo
Sted: Kyrksæterøra

Legg innav sodalo » 07 feb 2010 16:40

Interessann artikkel om sko (eller ikke sko):
http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/241121

EspeN
Sted: Oslo

Legg innav EspeN » 07 feb 2010 17:51

oj* skrev:Nordmenn blir i hvertfall grundig lurt av skoprisene her hjemme. Tar du en helgepakke i London har du betalt hele turen og opphold hvis du kjøper 2-3 par sko. Sko-gigantene presser høyere priser av norske importører og disse tar seg også mye høyere påslag enn i andre land. Det samme med Gilette produkter f.eks. Bleier derimot er lavere priser i Norge enn mange andre land. Pussig. Men nå kom vi ut på viddene her... :lol:

Ja, spesielt på konkurransesko så flår de oss.
Et par konkurransesko kan koste 60$ på runningwarehouse, dvs 300kr.
Så selges samme skoen her hjemme mellom 1000-1400 kr.. Latterlig.

Sjekket forresten løpssteget mitt i snøen i dag - og jeg løper slik jeg trodde vinglete på hverside slik som den "uøkonomise" skissen på forrige side viser. Men dette er umulig å korrigere for meg.

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»