Friidrettsbaner Oslo vest

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
Jerg

Friidrettsbaner Oslo vest

Legg innav Jerg » 02 okt 2010 21:42

Hei.
Er nyinnflyttet student i Oslo, og lurer rett og slett på om det finnes noen friidrettsbaner på Oslo vest, hvor man bare kan komme og trene ?
Bor på Slemdal, og har ikke funnet noe i nærheten her (både hemingbanen og readybanen var bare fotballbaner).

Og når snøen kommer, hvordan er det da å trene inne på Bislett, er det fritt frem, åpent og gratis for alle?

Mvh. Jerg

Linda
Sted: Røyken kommune

Re: Friidrettsbaner Oslo vest

Legg innav Linda » 03 okt 2010 08:07

Jeg har lest her tidligere at flere trener på Bislett. Det er gratis, siden vi skattebetalere har finansiert anlegget.
Jeg har en gang informert hos banen i Asker og da fikk jeg også lov å trene der, men fikk beskjed om når de selv trente og ble oppfordret til å komme på et annet tidspunt.

Når det gjelder Oslo, trener det veldig mange i Frognerparken, men der har du kanskje vært allerede?

Brukeravatar
Siri
Sted: Oslo øst

Legg innav Siri » 03 okt 2010 10:16

Bislett er åpen for alle alltid som hovedregel, men kan innimellom være stengt pga treninger, turneringer, kamper etc. Sjekk på nettsidene, der skal det stå. Bislett har også løpebane innendørs. :-)

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 03 okt 2010 10:40

http://www.idrettsetaten.oslo.kommune.n ... t_stadion/

Åpningstidene er litt bortgjemt under "flere nyheter" nederst.

Edit: http://www.bislettstadion.no/?content=trening

Vegar

Legg innav Vegar » 03 okt 2010 12:16

Norges idrettshøyskole på Kringsjå like ved Sognsvann. Det er en liten oppvarming unna Slemdal.

Jerg

Legg innav Jerg » 03 okt 2010 13:49

Tusen takk for svar! :)

Har gjort meg kjent i området ellers her, vært på sognsvann rundt osv, mangler bare en friidrettsbane til litt mer spesifikk intervalltrening, så da får jeg prøve Bislett. Er det utendørs friidrettsbane på idrettshøyskolen? Vet det er kunstgress fotballbane der samt tennisbaner osv, men kan ikke huske å ha sett noe løpebane.

Brukeravatar
Adelheid
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 03 okt 2010 16:54

Høres ut som om du allerede har vært der. :) Løpebanene går rundt kunstgressbanen på baksiden av Toppidrettssenteret.

Innebanen på Bislett er et kjempealternativ når det er dårlig vær. Åpningstidene står på nettsidene deres, og de bruker å være flinke med å opplyse om når det er stengt utenom det, http://www.bislettstadion.no/?content=hjem.

God trening!
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

aare

Legg innav aare » 04 okt 2010 16:21

Slenger meg på denne tråden. Hva er vanlig praksis i forhold til å bruke banen på Sognsvann når det er andre som trener? Er det stort sett greit å benytte banen, eller er det noen tidspunkt som er mer og mindre akseptable for trimbruk?

EspeN

Legg innav EspeN » 04 okt 2010 18:34

aare skrev:Slenger meg på denne tråden. Hva er vanlig praksis i forhold til å bruke banen på Sognsvann når det er andre som trener? Er det stort sett greit å benytte banen, eller er det noen tidspunkt som er mer og mindre akseptable for trimbruk?

Bare å trene. Det er banen jeg trener mest på og jeg har alltid bare trent. det er som regel ikke så mange folk der.
Noen ganger er det skikkelig gode som trener der også (eks Ingvill Måkestad) men det er plass til oss alle.
Prøvde å henge på ett av intervall dragene deres ... hehe.... Det holdt ikke veldig lenge =)

Brukeravatar
Adelheid
Kontakt:

Legg innav Adelheid » 05 okt 2010 06:58

Friidrettsklubbene bruker å trene der oppe ca. mellom kl. 17 og 19 - så noen dager kan det være veldig folksomt på banen på disse tidspunktene. Og du blir ikke spesielt godt likt om du ligger inne ved lista og luseløper (noe mange av oss jo gjør i forhold til de beste). Men dette varierer - ofte kjøres intervalløktene på grus i området, ikke på banen så da er det lite folk akkurat der.
I'm on a run - fast - to where I don't care!
Futt'n Fart Running Teams blogg

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»