Problemer med pulsklokke

Det klassiske møtested for alle som driver kondisjonstrening
gymsokk

Problemer med pulsklokke

Legg innav gymsokk » 21 nov 2010 15:28

Jeg skaffet meg for et drøyt år siden en Polar RS300X pulsklokke. Denne har jeg fått lite bruk for av to grunner. Den ene er at det er nesten umulig å trykke på knappene når det er kaldt ute(under 10 grader). De vil rett og slett ikke la seg trykke inn! Dermed blir bruk av klokka bare fikling under intervalltrening. Den andre grunnen er at jeg har problemer med at remmen på pulsklokka gnager mot brystet slik at jeg kommer hjem fra treningstur med blodig t-skjorte. Ikke noe smertefullt, men såpass at jeg må la det gro i et par uker mellom hver gang jeg bruker den. Hvis jeg løsner på remmen forsvinner signalet eller den faller av.

Av disse grunnene føles kjøpet til kr1700 som penger ut av vinduet. Spørsmålet mitt nå er om noen har opplevd noe av det samme og hva evt. deres råd er?

Brukeravatar
Plagen

Re: Problemer med pulsklokke

Legg innav Plagen » 22 nov 2010 07:37

Knappetingen=reklamasjon.

Blodig pga pulsbelte er har jeg forøvrig ikke hørt om før.

Linda
Sted: Røyken kommune

Legg innav Linda » 22 nov 2010 11:35

Prøv med å smøre noe under pulsbeltet, vaselin e.l. Jeg kjenner til problemer hvis jeg setter pulsbeltet under BH-en åg løper langt.
Hvis du er mann, kan du også forsøke å ha en myk tynn trøye innerst og pulsbeltet over den. Kan hende at det da tar litt tid før den får kontakt, siden du først må svette. Men da kan du ta oppvarming uten klokke.

Brukeravatar
alfton
Sted: Narvik

Legg innav alfton » 22 nov 2010 12:39

Jeg opplever også og få gnagsår av nye pulsbelte til polar. (der du kan skifte batteri selv på pulsmåleren)

Belte er flunke nytt, så jeg håper det skal bedre seg etterhvert jeg bruker det.
Mvh Alf Tonny Bätz

tutla

Legg innav tutla » 22 nov 2010 13:46

Jeg har også problemer med pulsbeltet til Polar- får et enormt ubehagelig utslett av det. Har nå prøvd med et tynt tøystykke under beltet og det funker ok. Når jeg veter (heter det det?) beltet før bruk registrerer det kjapt pulsen. Jeg pleier også innimellom å ha beltet over noen av de tynne treningsbh`ene jeg har, funker bra det og. (dog kanskje ikke aktuelt for deg hvis du er mann)

Tråkig at det er så mange som får "problemer" pga. Polarbeltet.

gymsokk

Legg innav gymsokk » 22 nov 2010 19:58

Tusen takk for gode råd! Siden jeg er mann lar jeg treningsBH-en ligge for denne gang:) Men vaselin kan jo være en mulighet

Medhu

Legg innav Medhu » 23 nov 2010 09:16

Hei !
Jeg har ikke opplevd dette problemet selv - men kan det være en mulighet å bruke treningstape på strategiske punkter?

Medhu

Gå tilbake til «Kondisjonsforum»