Side 2 av 2

Re: Ned i vekt

Lagt inn: 24 jan 2013 12:52
av Rapolo
Eneste jeg har personlig interesse av er å bedre den fysiske formen min :) men sponsoren min kan ha glede av det.

Re: Ned i vekt

Lagt inn: 24 jan 2013 14:54
av Landeveisharen
Takk for tipset :)

Men jeg har en oppfattning av naturlig kosthold med naturlige råvarer er best for både treningseffekt og helsen. Ser allerede ut som det begynner å skje noe etter tips om å redusere kaloriinntaket, selv om jeg er fryktelig sulten....

Re: Ned i vekt

Lagt inn: 25 jan 2013 00:17
av Rapolo
Det å gå ned i vekt handler enkelt og greit om å ha et kaloriunderskudd, altså bruke mer enn du inntar. Det er ofte vanskelig for mange, inkludert meg selv. Da kan det være enklere å gjøre det ved å bruke en slik pakke fra Squeezy. Da har du bare den å forholde deg til de tre dagene, enkelt og greit. Skal du ta et skippertak å miste litt fett på kroppen synes jeg det er et fantastisk produkt.

Squeezy Athletic er nok et dyrere alternativ, men kanskje også et enklere :)

Re: Ned i vekt

Lagt inn: 11 apr 2013 14:45
av staleg
Jeg har til tider en stillesittende jobb. For å holde sultfølelsen unna drikker jeg grønn te med litt melk, uten sukker. Funker fint for meg.

På kveldene er jeg ofte i garasjen og mekker på en tøff gammel bil. Dette gir meg stor glede og jeg "kommer i flyt". Dvs at timene renner unna. Når jeg er i dette moduset, glemmer jeg alt som har med spising å gjøre.
Selv om det ikke er trening, er det dessuten fysisk mye bedre enn å sitte å se på TV eller pc.
Har ikke tall på alle de gangene jeg har kommet inn igjen om kvelden og først da oppdaget at jeg var skrubbsulten. Men da er det jo sengetid så jeg trenger ikke spise. Etter å ha kravlet under Dashboard, oppi motor rom, løftet på tunge ting osv. i en kald garasje, er jeg ofte både skitten, sliten, klar for en dusj og rett i senga. Dermed er et glass melk nok til å "sovne på".

Finn en hobby som du kan oppslukes av, så glemmer du å spise!

Kanskje ikke så mye kostholdsråd her. Men jeg tror alt starter oppe i hodene våre. Måten vi innretter oss på, hvor mye vi tenker på mat rett og slett.
Derfor er TV og pc alle slankere's største fiende. Disse mediene er så behagelige at vi etter en kort stund blir sittende å ha lyst på "noe" å putte i oss.

Re: Ned i vekt

Lagt inn: 29 jun 2013 10:23
av Løp4Livet
Prioriter å spis mye protein. Det bygger muskler og older blodsukkeret ditt mer stabilt. Du skal selvsagt spise karbohydrater også, men prøv å unngå karbo for sent på kvelden. Spiser du nok protein holder metthetsfølelse mye lengre og du slipper å få lyst på alt mulig. Jeg prioriterer godt inntak av karbo til frokost og etter treningsøktene. Ikke så mye karbo etter en styrkeøkt, men desto betydelig mer etter en løpetur. Enkelt å greit, spis mer kjøtt, kylling, fisk og egg. Jeg tar i tillegg proteinpulver som mellommåltid. 2-3 shaker per dag. Viktig at du her finner det rette proteinpulveret uten for mye karbo. 80% protein er godt kjøp. Den jeg bruker er det 21,7gram protein per scoop på 30g. Lykke til

Re: Ned i vekt

Lagt inn: 22 aug 2013 13:12
av Landeveisharen
Det blir for avansert for meg, men takk uansett :)

Jeg er på riktig spor nå, og følger ett veldig enkelt råd som å ikke spise for mye. Går sakte ned, men venner meg også gradvis til den nye livsstilen som jeg så fint kaller det.