Skolemat

Du er det du spiser
Brukerens avatar
Einar
InnleggCOLON 260
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 20:52

Re: Skolemat

Innlegg Einar » 18 Mar 2013 11:47

kollis skrevColonDa får du skader av mandler\magnesium(marsipan)

Skader av marsipan? HJELP???? :o
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 532
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Innlegg kollis » 18 Mar 2013 20:14

ja når du løper så mye som deg einar bør du spise dobbelt så mye blåbær enn marsipan eller kortison som du har begynt å bruke.....

Brukerens avatar
Einar
InnleggCOLON 260
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 20:52

Innlegg Einar » 18 Mar 2013 23:24

kollis skrevColonja når du løper så mye som deg einar bør du spise dobbelt så mye blåbær enn marsipan .....

OK- Det skal vi klare. Blåbær er godt. :-)
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Agnes
InnleggCOLON 186
RegistrertCOLON 22 Mar 2010 20:55

Innlegg Agnes » 04 Apr 2013 09:46

Jeg skjønner ikke et plukk av hva Kollis skriver, men kom på en ting:

Hva slags brød spiser du? Jeg har en sønn i "voksealderen" og han kan glatt spise et helt brød og likevel være sulten etterpå, dersom brødet er av den sorten mine foreldre kaller "grovt", men som strengt tatt er luftig kneipp... Det metter virkelig veldig lite.

Ellers er folk forskjellige i hva som metter. Jeg MÅ for eksempel ha karbohydrater til et måltid for ikke å bli sulten etter en time. En diger omelett med ost, skinke og grønnsaker sitter som stein i magen i en halvtime, men så skriker magen av sult. Om jeg spiser en brødskive ved siden av, så holder jeg meg mett i timesvis. Men andre opplever at det er omvendt.

Tenk at kroppen skal ha "litt av alt": Grønt for å holde seg frisk, karbohydrater for bensin, proteiner for muskler, sunt fett for hjernen...

Ikke spis foran tv eller elektronikk, sitt ordentlig til bords, smak på mat, lag mat selv.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 532
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Innlegg kollis » 04 Apr 2013 18:26

hvist du leste litt lengre opp agnes så snakker jeg om blodsukkeret ,,,,marsipan inneholder mye magnesium .Ultraløpern her trener mye og da mener jeg det er ikkelurt å ta magnesium... Jeg husker mye om hva enkelte skriver på nette før så jeg drar dette med inni i konklusjonen på mitt forslag....mao jeg mener her at han burde spise ut i fra miljøet sitt ikke som du foreslår spise variert og ikke ta hensyn til sine hobby som forbrenner mye mer carbo og fett en normal person ....synes å huske at du var sykepleier....agnes

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 1 og 0 gjester