Skolemat

Du er det du spiser
Oyvind007
InnleggCOLON 5
RegistrertCOLON 01 Mar 2013 10:38

Skolemat

Innlegg Oyvind007 » 11 Mar 2013 17:50

Hei!

Føler jeg ikke spiser nok om dagene. Det går mest i brød hos meg.. Blir fort en 5 brødskiver på skolen hver dag. Har dere en god erstatter til meg?

Takk for alle svar.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Re: Skolemat

Innlegg kollis » 12 Mar 2013 07:17

du har ut i fra ditt svar et litt forhøyt inntak av sukker,,,,dette balanserer du med å spise 20 stk mandler pr dag.Opp på brødskiva legger du( tunfisk blandet sammen med majones og hakketrødløk og litt pepper) på 2av skivene....har du feks syltetøy på noen av de andre øker du antall mandler med ca5 stk
Jeg har tatt utgangspunkt i at du har lave karakterer i matte enn i språk og at du er under 23år.....men har du lav karakter på begge må du øke antall mandler til 40stk pr dag....i7-8 dager
8-) nå får jeg ikke forklart hvorfor jeg vet det,,,jeg har vært i din situasjon en gang..... :oops:

Agnes
InnleggCOLON 185
RegistrertCOLON 22 Mar 2010 20:55

Innlegg Agnes » 14 Mar 2013 09:57

Hvis du googler litt på "kreative matpakker", "sunne matpakker", o.l., så vil du finne mange tips. Det finnes også mange fine matbokser som det er lettere å pakke sunn mat i.

Omelett er en fin ting å ta med i matpakka. Lag med litt ost og skinke i, og legg en brødskive og litt grønt ved siden av i en liten boks (småtomater, for eksempel).

Matmuffins er en annen rett der du kan putte mye sunt oppi.

Middagsrester: Pastaskruer og kjøttsaus pakket hver for seg, kokt brokkoli ved siden av. En kyllingfilet delt i biter, med pasta og cherrytomater ved siden av.

En plastboks med pastasalat er godt! Ha dressing i en liten, egen boks.

Naturellyoghurt med friske bær til (fås kjøpt overalt nå, også på Rema)

Skaffer du deg en liten mattermos så kan du ha med suppe! Prøv for eksempel hjemmelaget tomatsuppe, med egg, makaroni og skinke til å ha oppi. Lurt å varme termosen med kokende vann før du har oppi suppa, så holder den seg varm lenger.

En avocado og en kniv til å dele den opp med. Masse sunt fett.

En liten plastboks med nøtter.

runnershigh
InnleggCOLON 40
RegistrertCOLON 25 Feb 2010 23:06

Innlegg runnershigh » 14 Mar 2013 20:02

Ikke helt enig med Kollis, så velger derfor å svare..

Her har du mine tips:
- Hvis du står på en fot mens du spiser dine fem brødskiver, og samtidig roper kykkeliky, vil nok dette løse dine frustrasjoner, men kun hvis du spiser 3 mandler, og din iq ligger mellom 101 - 107.
- Hvis du spiser brødskivene dine FØR mattetimene, og ETTER språktimene,vil dette gi en god effekt. Hvertfall hvis du spiser mandlene midt i kantina, ikledd flosshatt, mens du roper "Jeg er glad i kebab".
-Liker ikke at Kollis foreslår syltetøy. Klin på med nugatti heller. Da er det meget viktig at du dropper mandlene til fordel for pianøtter. Doble andel pianøtter, men kun hvis du er god i tysk. Hvis ikke, dropp dette. Hvis du suger i tysk, foreslår jeg enkelt og greit kun de fem brødskivene.
-Etter du har spist ferdig, bør du stille deg opp på stolen, mens alle i kantina kan se deg, og rope "halleljua så mett jeg er", mens du sjonglerer med syv sylskarpe kniver, i tillegg til at du lukker øynene, og ballanserer flosshatten på albuen din..

Hvis du tror dette innlegget er ironisk, tror du nok ikke feil.

Fra spøk til alvor:
Hvis du mener du spiser for lite, spis mer. Hvorfor tror du at du spiser for lite? Hvis du er sulten etter dine fem brødskiver, spis mer, enkelt og greit.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 14 Mar 2013 21:30

runnerhigh har aldri sluttet å mobbe ...... du gjore det samme på skolen også . du har ennå ikke innsett det ... :P

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 15 Mar 2013 06:33

Brukerens avatar
Einar
InnleggCOLON 260
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 20:52

Innlegg Einar » 16 Mar 2013 21:16

kollis skrevColondu har ut i fra ditt svar et litt forhøyt inntak av sukker,,,,dette balanserer du med å spise 20 stk mandler pr dag.Opp på brødskiva legger du( tunfisk blandet sammen med majones og hakketrødløk og litt pepper) på 2av skivene....har du feks syltetøy på noen av de andre øker du antall mandler med ca5 stk
Jeg har tatt utgangspunkt i at du har lave karakterer i matte enn i språk og at du er under 23år.....men har du lav karakter på begge må du øke antall mandler til 40stk pr dag....i7-8 dager
8-) nå får jeg ikke forklart hvorfor jeg vet det,,,jeg har vært i din situasjon en gang..... :oops:

Hvordan i alle huleste mener du å vite alt dette?Jeg er bare nysgjerrig. Innsender skriver jo ikke annet enn at han spiser fem brødskiver i matpakka si, sier ikke noe om pålegg en gang...... Det gjorde jeg og da jeg gikk på skole og jeg hadde gode karakterer både i språk og matematikk...
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 16 Mar 2013 21:25

jeg balanserer blodsukkeret hans ,,,det er da lov å tenke.....mao bruker mandlene til å slå ned det høye blodsukkeret
jeg hadde ok karakterer i matte men dårlige i norsk ,engelsk 8-) ,,,,brukte noen år på finne ut dette
+ at han sier han ikke blir mett da må jeg senke blodsukkeret for å skape mer mettethetsfølse og legger inn litt omega3 i maten for oppnå dette....

siden du einar hadde et balansert kosthold når du gikk på skolen gikk skolen lekende lett ,,,det gjore det ikke for meg...
http://www.youtube.com/watch?v=OvIGQkVKYTE ...... :P

Brukerens avatar
Einar
InnleggCOLON 260
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 20:52

Innlegg Einar » 17 Mar 2013 13:17

kollis skrevColondet er da lov å tenke...

Imponert... :) Mandler er godt. Tror jeg handler en pose på vei hjem. :-)
"If you feel like eating, eat. Let your body tell you what it wants." - Joan Benoit Samuelson
Blogg

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 527

Innlegg kollis » 17 Mar 2013 14:21

Da får du skader av å mandler\magnesium(marsipan) hvist du trener mye fordi magnesium har du nok av....eller sagt på annen måte får du problemer med luft\lunger når du løper tar du 2-3 dager mandler\magnesium til at du merker det gir seg...
får du problemer med musklatur når du løper er det blåbær,,,,til du mærker at det gir seg....
hvist du er underernært hjelper dette ikke,,,men nå nevner jeg de to næringsemnene jeg mener du forbruker mest av under løpinga....du kan være innom begge problemene gjennom en sesong

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester