Energibarer

Du er det du spiser
løpenewbie
InnleggCOLON 7
RegistrertCOLON 01 Aug 2014 08:45

Energibarer

Innlegg løpenewbie » 01 Aug 2014 10:06

Nå skal jeg være fryktelig vanskelig!!

Jeg er på jakt etter gode oppskrifter til å lage energibarer, men grunnet IBS(irritabel tarm syndrom) er det mye jeg må holde meg unna i matveien.

Jeg er derfor på utkikk etter en oppskrift som er glutenfri og melkefri(oppskrifter som inneholder gluten kan jeg gjøre om på selv).

Jeg må også holde meg unna honning.

Jeg har prøvd to oppskrifter tidligere, den ene ble helt crispy, den andre veldig tørr... Hva er det som gjør at de blir saftige og seige? Er det smør?

Håper på noen gode oppskrifter!!!

MissHyper
InnleggCOLON 99
RegistrertCOLON 12 Aug 2011 12:58

Re: Energibarer

Innlegg MissHyper » 20 Nov 2014 12:22

Jeg bruker nesten bare bananer og gel'er jeg. Det funker best på min mage. men til gjengjeld funker det veldig bra på lange løp. Halvmaraton inntar jeg kun energidrikke da. Men på treninger (gjerne lange skiturer), har jeg gjerne en gel eller en banan om jeg har med meg sekk.

Har derfor ingen oppskrifter, har "gitt opp" slike barer :lol:

eileeny
InnleggCOLON 1
RegistrertCOLON 06 Apr 2017 13:25

Re: Energibarer

Innlegg eileeny » 06 Apr 2017 13:31

Kjenner meg igjen, tåler heller ikke de fleste barer pga IBS.
Søk på lyngstad ernæring coco-crunch kuler. De ser gode ut, men jeg har ikke prøvd enda.

Ellers lager jeg gelatin "godis" - koker opp bær og rører inn gelatin og lønnesirup, stivner i former i kjøleskap.
Da får jeg litt protein fra gelatinen, og karbo fra bær og sirup. Det er jo ikke så mettende da, men greit rett etter trening før jeg får i meg noe ordentlig.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester