Tips til de av dere som ønsker ned i vekt

Du er det du spiser
runforrestrun
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 21 Feb 2015 23:13

Tips til de av dere som ønsker ned i vekt

Innlegg runforrestrun » 25 Feb 2015 20:01

Ned i vekt kan ofte være en kamp. Ofte leser vi at den ene etter den andre har gått ned så og så mye ved å kjøpe dyre varianter av kosthold og mat for å tjene penger. Min erfaring er at dette ikke trenger koste allverden så lenge du har den rette innstillingen. Det første bud er: finn en treningsform som passer DEG. Grunnregel to: Du trenger IKKE flere timer på treningsstudiet for å lykkes. Mine treninger varierer fra 30-60. Siden jeg er litt overvektig og har ambisjoner om å løpe under 37.min med tiden, har jeg valgt en mildere form for trening ved å bruke elipsemaskin til jeg er fornøyd med vekten. Øktene på elipsemaskinen er aldri koseturer. Høy puls og mye svetting blir det resultater av. To dager i uken, oftest onsdag og lørdag løper jeg intervaller eller en eller annen form for fartslek. I tillegg har jeg en dag der jeg trener styrke for bein/rygg. Hovedsaklig basisøvelser som beinpress, markløft og knebøy.
Så, over til det som er like eller enda viktigere, nemlig kosthold. Bruker ikke noen form for kosttilskudd. Istedenfor proteinpulver anbefaler jeg heller å bruke noen ekstra kroner på det vanlige kostholdet. Min favoritt er mager kesam blandet inn med litt zero saft, havre og ulike frø. Ellers blir det mye tunfisk(ikke vanlig), men med basilikum og chili. I tillegg blir det mye salat med kylling/kjøtt og nøtter. Hasselnøtter og mandler er å anbefale. Hurtigmat til middag er det slutt på. Så mitt poeng er, spis mye rein mat og få i deg masse protein og fiber, men husk å få i deg masse drikke.

Dette er mitt opplegg som funker. Interessant å høre med dere andre hva som funker

NB: Jeg spiser sjokolade hver dag. En HEL RUTE mørks jokolade. Masse gode antioksidanter

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 526
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Re: Tips til de av dere som ønsker ned i vekt

Innlegg kollis » 06 Mar 2015 17:37

Enkleste er å faste 1 til 2 dager i uka ,,,er det noe billigere?
Da slipper en å tenke på hva en spiser resten av uka ,,,Da mavesekken er mindre etter fasten ,senker dette inntaket de nærmeste dagene...
Veldig bra å gi en pause til organene .Du øker motstandkraften ...mindre syk + at du fremprovoserer problemer en ikke vet om.(For meg er dette viktig å ta tak i)
Presterer bedre etter pausen ,,får bedre konsentrasjon ukene etter,,,osv Er man avhengig av mat er det å spise mellom 1200-2000 et bra alternativ til dem som forbinder det å ikke spise med noe negativt...
Alternativ 2 fungerer bra når muskel massen er ok...Mangler en muskler er alternativ 1 som gjelder (når du faster og mangler en god del muskler oppfatter personen dette som et helvete har du nok muskler merker du kanskje hodepine de 1gangene....Et helvete fordi det er nesten bare energi som da bærer kroppen ikke musklene... muskler og energi trenger en balanse 20 70 forhold blir feil mener jeg muskelmasse kan en se på ei vekt nå til dags...

fifadefend
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 12 Aug 2015 03:54
CONTACTCOLON

Re: Tips til de av dere som ønsker ned i vekt

Innlegg fifadefend » 12 Aug 2015 04:28

thank you for your sharing
fifa coins | fifa coins

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 1 og 0 gjester