Side 1 av 1

Flere mitokondrier

Lagt inn: 06 feb 2010 20:22
av Tarzan
Dette var svaret jeg fikk fra Kenn Hallstensen da jeg spurte om det er forsket på om det virkelig er sånn at man får flere mitokondrier med kombinasjonen fett/løping:
Ja, både maratontreninga og LCHF øker mengden mitokondrier i de langsomme og
middels raske muskelfibrene. Likevel er det lurt å trene noe styrketrening også for
deg, men den bør være med få rep og stor belastning – 3-5 reps vil ikke bygge stor
muskelmasse, men stor styrke. Løpetiden er ikke bare avhengig av oksygen- og
energiopptak, men også kraftoverføringa i stega mot bakken. Til dette er det lurt
med større styrke – uten å ha store muskler.

Re: Flere mitokondrier

Lagt inn: 07 feb 2010 14:19
av joggern
Takk for nyttig info Tarzan

Re: Flere mitokondrier

Lagt inn: 30 okt 2014 11:27
av dhoom3
muskelmasse, men stor styrke. Løpetiden er ikke bare avhengig av oksygen- og

Re: Flere mitokondrier

Lagt inn: 30 okt 2014 22:47
av kollis
Man kan oppnå flere mitokondrier når man trener max og ikke spiser med en gang etterpå .Da har kroppen samme tilstand som lav carbo og fett diett gir og dermed oppnår du det samme...