Vondt innside knær

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Pelen
Sted: USA

Vondt innside knær

Legg innav Pelen » 09 mar 2010 13:36

Jeg har når jeg har løpt lengre løp fått vondt på innsiden av høyre kne. Nå har jeg begynt å kjenne litt på venstre side også. I går løp jeg 13 km og i natt har jeg fått vondt når jeg har snudd meg i sengen. Jeg skulle egentlig ha løpt i dag også, men hopper over det. Jeg har vært i butikk tilsvarende Løplabbet og jeg skal normalpronere. Jeg har Nike LunarGlide+ Women's Running Shoe. Jeg har to stykker et par i en halv størrelse større og de bruker jeg som regel når jeg løper langt (og føttene blir varme, jeg bor på et veldig varmt sted) for jeg får ellers vondt av de mindre på endene av tærne. Det jeg føler med de i større størrelse er at de også er litt større på bredden rundt helen og at foten lett sklir ut noen millimeter i dem. Jeg føler nå at jeg bør kjøpe nye skor.

Noe annet jeg kan gjøre? Bør jeg øve på å ikke lande på bakfoten? Kan det ha noe med innside kne å gjøre? Noen tips?

Pelen
Sted: USA

Re: Vondt innside knær

Legg innav Pelen » 09 mar 2010 21:12

Da har jeg kjøpt et par nye skor. I følge filming og slitasje på skoene så overpronerer jeg noe. Det ble Nike Wmns Zoom Structure Triax+ 13 for USD 107. Om jeg ikke er fornøyd innen en måned så får jeg levere tilbake dem, også om de er skitne. God service!

Gå tilbake til «Skader»