Smerter utsiden av ankel

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Kløden4ever

Smerter utsiden av ankel

Legg innav Kløden4ever » 21 jan 2012 22:32

Hadde meg en joggetur for 4 uker siden, er sykkelist så pleier ikke jogge noe.

Etter noen dager fikk jeg smerter på utsiden av høyre ankel, like under den kulen som er der. Var veldig vondt i 2-3 dager, etter det har det gått greit og blitt gradvis bedre. Har prøvd samme joggesko som jeg brukte da igjen, og merka at den har gnagd veldig like under den kulen som er der. Merker det blir fort vondt om jeg bruker en sko som bare såvidt ligger å trykker litt der, selv om jeg har bygget opp hælen. Er litt småøm når jeg trykker rundt der, samt jeg har litt stårling oppover langs leggen. Har vært til fysio som har satt akupunktur, men jeg blir lissom ikke helt kvitt ømheten der.

Kan legge til at det er mye mindre "knekkelyder" i ankelleddet nå enn hva det er til vanlig.

Noen som har råd? Er det bare å ta tida til hjelp? Bor i bergen, så har mulighet til å gå til mirakelmannen Magne Brakstad, men er dette noe han kan hjelpe med siden det er en irritasjon på senene der?

Kløden4ever

Re: Smerter utsiden av ankel

Legg innav Kløden4ever » 29 jan 2012 21:17

Skal prøve laser på ankelen imorgen hos fysio

Noen som har erfaring med det? fant ikke så mye om det på nett

arpeders

Re: Smerter utsiden av ankel

Legg innav arpeders » 15 feb 2012 13:14

Jeg vet hvor kjedelig det er å ikke få svar på innlegg, så her får du et lite av meg..

Har selv hatt smerter hvor jeg tror du har smerter. Det som har vært løsningen for meg er å løpe med ankelstøtte.
Dette kan gjøres ved hjelp av taping som her:

http://www.youtube.com/watch?v=7pPROeq7wEM

Eller ved å kjøpe en ankelstøttebandasje på apoteket:

http://www.apotekdirekte.no/ds_product_info.php?products_id=6604

Håper det hjelper.

Gå tilbake til «Skader»