Navlebrokk

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
lailabt
Kontakt:

Navlebrokk

Legg innav lailabt » 23 jan 2012 13:58

Etter mitt siste svangerskap, fikk jeg påvist navlebrokk. Brokket er ikke så stort og har ikke vært plagsomt før nå. Jeg har løpt og trent og gjort alt jeg har hatt lyst til. Nå begynner imidlertid brokket å forstyrre. Jeg trener til Stockholm marathon og løper langturene mine (ca 20 km akkurat nå) på søndager. De to siste søndagene, har jeg hatt skikkelig vondt i brokket noen timer etter at jeg har løpt. Det er ikke noe farlig, men veldig ubehagelig. Fastlegen min sier at jeg kan få operasjon om jeg vil. Det jeg lurer på da, er hvor lang tid det går etter en eventuell operasjon før jeg kan løpe igjen. Blir psyk av å sitte stille og vurderer sterkt å leve med smertene hvis operasjon innebærer en lang periode uten løping.Dette handler litt om å løpe marathon til sommeren, men mest om frykten for å måtte være inaktiv over en lang tidsperiode.

Noen som vet?

Brukeravatar
oyvjorge
Sted: Vestby

Re: Navlebrokk

Legg innav oyvjorge » 15 feb 2012 14:09

Jeg ble operert for lyskebrokk for noen år siden og var vel sykemeldt i tre uker. Husker ikke helt når det var greit å løpe igjen men ca 5 - 6 uker kanskje, men jeg kjente det ganske lenge etterpå. Tror det tok lenger tid før jeg kunne løpe for fullt.

Gå tilbake til «Skader»