Permanent fjerning av tånegler

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Charlotte89

Permanent fjerning av tånegler

Legg innav Charlotte89 » 26 jan 2012 09:17

Har slitt med inngrodde, smertefulle, og til tider invalidiserende tånegler.

Er så grusomt lei. Har vært igjennom 3 operasjoner (to ganger klipt vekk en stripe lateralt på begge stortær, og nå sist kilereseksjon der de tok rota til det som var nedgrodd). Ca 5 uker etter kilereseksjonen mistet det lille som var igjen av tånegl tydeligvis feste i neglerota, og jeg kunne omtrent bare plukke neglene av etter at jeg hadde dusja...

Legen mente at det skyldtes at skadene på neglerota etter alle inngrepene hadde vært så stor at neglen hadde løsnet, men at en ny en kom til å vokse ut.

For øyeblikket har jeg ingen tånegler, kun såre innskrumpede neglesenger. Jeg tenker med skrekk og gru på når neglene begynner å vokse tilbake. Hele denne skisesongen er ødelagt for min del, så begynner å bli ganske desperat. Det eneste jeg vil er å få tatt knekken på _hele_ neglerota permanent!!! Har hørt at dette kan gjøres både med fenol og laser, og har sett bilder av gode resultater etter fjerning.

Noen som har erfaring med dette? :)

padde

Re: Permanent fjerning av tånegler

Legg innav padde » 27 jan 2012 19:19

Har du forsøkt noe så enkelt som sportstape rundt de aktuelle tær? (Avstiving og beskyttelse)
I tillegg må du jo sørge for at klassiskskoa er såpass romslige at de ikke butter i bøyen. Drit i alpina'n med hælstrammer- dette var et bomskudd fra produsenten (bekreftes av meg).

Neglproblemet er jo ikke akkurat ukjent i treningskretser, og noen har jo fjernet alle, men dette er jæ.. drastisk.

Gå tilbake til «Skader»