leggskade

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
josschutte

leggskade

Legg innav josschutte » 21 feb 2012 14:47

Hei alle løpere.
Jeg sliter med stive muskler midt på baksiden av leggen. Har prøvd å la være å trene, bygge rolig opp igjen. Fått behandling i form av massasje og akupunktur.
Har kjøpt spesielle innleggsåler i forhold til høy bue under foten. ingenting hjelper.
Løper opp til 5 km eventuelt intervall, kan nesten ikke løpe lengre avstand, kjenner at det blir stiv under løping, tøyer etterpå og da er det gjerne brukbar etterpå.
Kan da ikke løpe igjen før etter 1 -2 dager fordi jeg kjenner det i muskelen og stivheten kommer fort tilbake.
Er det noen som har en ide om hva dette kan være?

Brukeravatar
kollis

Re: leggskade

Legg innav kollis » 25 feb 2012 10:16

min egen erfaring med dette ,,,jeg var sliten ,lite med overskudd,jobbet mye da fikk jeg denne typen skade + trenet mer enn det jeg var vant til......
Fant ut at cellene i leggen var ødelagte,,,på en måte sprengt valgte å bruke magnesium\omega3 og glutamin til å bygge opp musklene igjen og nå 8månder etter på har jeg bedre resultater tilligere på året +kroppen\bena føles lettere bedre Dette tok tid siden glutamin tok bort spenningene (i alle fall formeg) i senene i leggen som fører til smerter i senefestene i 2-3 uker og mine var jevlig stramme,,,samtilig som jeg brukte magnesium\omega3 til å bedre cellemebranene ,de ødelagte cellene ble veldig vonde i ei uke 3steder på leggen på den 1 og 2 på andre. Dagen etter smerten ga seg siste stedet på leggen løp jeg halvmaraton(gadd ikke å vente lengre) siden jeg ikke fikk trent så mye ble det 1time 38min men føttene har vært fine etter dette 8månder til nå.... Jeg har brukt mine kunnskaper som sikkert 1 smal gruppe mennesker kjenner til....men det er fint å bruke hoppyen sin på seg selv,,, håper dette kan hjelpe deg litt

Sve42

Legg innav Sve42 » 27 feb 2012 07:44

Høres ut som det samme jeg slet med, jeg hadde problemer med nedre del av ene leggmuskelen. Eksentriske tåhev og kompresjonsstrømper løste problemet for meg.

josschutte

Legg innav josschutte » 29 feb 2012 14:46

kollis skrev:min egen erfaring med dette ,,,jeg var sliten ,lite med overskudd,jobbet mye da fikk jeg denne typen skade + trenet mer enn det jeg var vant til......

Takk for gode tips.

josschutte

Legg innav josschutte » 29 feb 2012 14:50

Sve42 skrev:Høres ut som det samme jeg slet med, jeg hadde problemer med nedre del av ene leggmuskelen. Eksentriske tåhev og kompresjonsstrømper løste problemet for meg.

Hei, eksentriske tåhev ser bra ut og strømper har jeg. Har begynt med det og fikk noe veldig vondt øverst i leggen. Er det noe du kjenner igjen.
Tusend takk for tipset.

Sve42

Legg innav Sve42 » 01 mar 2012 07:51

Nei, jeg har ikke hatt problemer øverst i leggen. Tror de fleste trenger litt tilvenning til øvelsen, uvant å jobbe eksentrisk. Ta færre repitisjoner og øk etter hvert. En fysio jeg snakket med sa at hvis du har en smerteskala fra 1-10, så skal du ikke gå høyere enn 5. Bør fungere selv om du f.eks har en muskelskade, så lenge smertene holdes nede så bygger du opp muskelen.

Gå tilbake til «Skader»