Vondt i sene til stortå

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Ture

Vondt i sene til stortå

Legg innav Ture » 10 mar 2012 12:10

Hei!

PROBLEM
Jeg har fått problemer med senen (?) til stortåen (på oversiden av foten).

BAKGRUNNSINFO
Dag 1 var jeg ute på en 1,5 t løpetur med nye sko. Venstre sko var noe stram på oversiden av foten, men det føltes ikke som et stort problem der og da. På dag 2 var derimot oversiden av venstre fot øm og det "knirket" i senen hvis jeg løftet stortåen; dette ble da en hviledag.

På dag 3 følte jeg meg kanske ok så jeg tok en 1,0 t rolig tur i de gamle skoene. Venstrefoten ble nå verre en hva den hadde vært etter forrige tur.

Etter 3 hviledager føltes foten ok, så på dag 6 tok jeg en 4,0 t tur på langrenn. Null problem og ingen problemer med foten.

På dag 8 tok jeg på ny en 1,0 t løpetur i de gamle skoene. Venstrefoten ble nå akkurat like ille som før.

Etter atter 3 hviledager føltes foten igjen bra, men på dag 12 hadde jeg litt dårlig tid så jeg løp hjem fra jobb (løp da i vanlige vintersko). Dette er en 10 min tur i lett tempe......MEN foten ble vond på nytt.

Nå er vi på dag 13 og jeg aner ikke hvordan jeg skal angripe dette problemet :-(

Er det noen som har en ide om hva jeg lan ha pådratt meg?
Skal løpe maraton om 3 måneder og begynner nå å bli litt stressa.....

Mvh,
Ture

geggi84

Re: Vondt i sene til stortå

Legg innav geggi84 » 27 mai 2013 14:09

Dette er akkurat det samme problemet som jeg sliter med. Hva ble enden på visa?

Gå tilbake til «Skader»