Operasjon av Haglunds hæl - setter pris på innspill!

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Løpeglad

Operasjon av Haglunds hæl - setter pris på innspill!

Legg innav Løpeglad » 19 apr 2012 15:55

Hei. Jeg har operert Haglunds hæl bilateralt i 2008. Høyre hæl ble heldigvis helt fin og har vært smertefri siden. Venstre hæl har vært svært smertefull og det ble påvist en benutvekst som "sto" inn i akillessenen i fjor høst. Opererte denne på nytt i oktober, men dessverre viste nye undersøkelser denne uken at en kant på hælbenet fortsatt "gnager" inn i senen. Derfor har jeg bestemt meg for å re-operere hos dr. Rosenlund på Volvat. Løping og generell trening er noe jeg elsker og det betyr mye for meg å bli kvitt denne "akilleshælen", hehe.

Har noen av dere operert hos Rosenlund? Er han dyktig?
Har dere som evt har operert Haglunds hæl oppnådd målet om en smertefri hæl og kan dere trene variert (løping, sykling, fjellturer, langrenn mv) den dag i dag uten smerter?

Setter pris på erfaringer, innspill og svar! Er 23 år gammel og aksepterer ikke et liv uten aktivitet pga smerter ;-)

kuman

Re: Operasjon av Haglunds hæl - setter pris på innspill!

Legg innav kuman » 19 apr 2012 19:33

Hei,har blitt operert flere ganger med samme problem,men tabben var at jeg gjorde det på lokalsykehuset,og det medforte flere unødvendige operasjoner som gjorde at jeg fikk arrvev som gkjorde veldig vondt.Bestemte meg da for å kontakte hjelp 24 og det gjorde at jeg ble helt bra etter operasjonen og fikk derfor en kjempesesong i fjor og denne vinteren har jeg trent skadefri for første gang på seks år.Det tok legen5 minutter å finne ut hva som feilte meg og deretter bar det rettt ut på operasjonsbordet der jeg ble lokalbedøvd som gjorde at jeg kunne reise rett hjem ettter operasjonen,og det vil si en reise både med fly og tog.

Gå tilbake til «Skader»