Forkjølelse igjen!

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Unni

Forkjølelse igjen!

Legg innav Unni » 23 apr 2012 17:17

Jeg har fått hele vintertreningen min ødelagt av en rekke forkjølelser, halsvondt, influensa og bronkitt. Siden romjula har jeg ikke vært frisk mer enn to uker sammenhengende før jeg har blitt slått ned igjen av en ny infeksjon. Akkurat nå sitter jeg med halsvondt og feber og må igjen stå over treningen! :( noen som har opplevd dette før? Er det bare uflaks? :(

wino

Re: Forkjølelse igjen!

Legg innav wino » 27 apr 2012 05:10

Jepp, opplevd det samme for noen år siden, men det var etter en alt for lang tid med alt for mye og alt for hard trening, for dårlig kosthold og lite soving ............ imunforsvaret var på bunn.

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 28 apr 2012 08:06

kan tyde på at du har lekk tarm (1 eller flere småe sår i tarmen),,,,billigste er å bruke bitterstern produktet (max dose)eller oppsøke noen som kan hjelpe deg......det er ikke lurt å trene hardt vist du er slik situasjon ,større muligheter for å skade mer vitale deler i kroppen pga dobble\tripple belastninger over lengre perioder.......... ;)

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Korak » 28 apr 2012 21:53

Det kan selvsagt hende at du bare har vært uheldig, men det kan også hende at det er faktorer som du kan påvirke.

1. Tilstrekkelig med søvn. Hvis du ikke får tilstrekkelig søvn så vil imunforsvaret ditt bli svekket, og du vil følgelig bli mer utsatt for smitte.
2. Belastning. Dersom du har høyt arbeidspress/amisiøst program i fritiden/ osv så vil kroppen ha vanskeligere for å restituere seg etter trening, og imunforsvaret svekkes. Samme gjelder ved for hard treningg.
3. Håndhygiene. Slurver man med håndhygienen så blir man veldig utsatt for smitte.
4. Småbarn. Dersom du har småbarn som er i barnehage så er det en kjent sak at der er det utrolig mye smitte som kan dras inn i heimen.

Der er sikkert mange flere faktorer som gjør deg utsatt for smitte, men de ovennevnte er kanskje de mest vanlige. Mye er altå gjort ved å sørge for å være uthvilt og å vaske hender.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

Gå tilbake til «Skader»