Halter/strekk om natta

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Brukeravatar
Runnur

Halter/strekk om natta

Legg innav Runnur » 24 aug 2018 11:22

Jeg våkner om natta med en slags stivhet/veldig enkel strekk i høyre foten - spesielt i siden av låret. Det skjer vanligvis i sammenheng med at jeg ligger strakt med foten. Småhalter litt i hverdagen på samme fot.. Jeg klarer å jogge, men spesielt i nedoverbakke blir jeg haltende. Bortover klarer jeg ved anstrengelse løpe normalt, men må jobbe for det. Det har vært slik i ca. 1 mnd. Tanker?

Brukeravatar
Runnur

Re: Halter/strekk om natta

Legg innav Runnur » 30 okt 2018 07:20

Våknet i natt etter å ha ligget på ene siden, og da klarte jeg ikke ligge utstrakt med beinet. Kjenner det på samme sted som tidligere - høyt i høyre baklår/nedre rumpeball. Prøvde å legge foten 90 grader ut, men fremdeles vondt. Smerten gikk over da jeg snudde meg andre veien. Når jeg kjenner "den svake rivningen" så føler jeg et sterkt behov etter å tøye ut det aktuelle området. Men jeg gjør det ikke når jeg er kald ettersom jeg tenker det kan forverre ting. Noen som har hatt liknende plage?

Kan det være stram hamstring?

Brukeravatar
kollis

Re: Halter/strekk om natta

Legg innav kollis » 30 okt 2018 19:57

om det er stram hamstring er når du kan tøye dene ene foten lengre enn den andre i dette tilfelle...i mange andre tilfeller mangler leveren næringstoffer som gjør at masklaturen oppfører seg slik eller du kan ha en skade i blodsirkulasjonen i overkant av skaden slik at næringstilførselen er nedsatt.. Du kan velge å " vile" leveren mao faste eller tiføre næring som k2 ,c vitamin -evit og d -vit og magnesium utvunnet fra havet, eller du kan velge å øke koaguleringen \sirkulasjonen i kroppen med å løfte vekter ,boblebad ,massaje osv...ps... k2 er blitt mere aktuelt nå enn før for dem som leser norsk forskning på k2,,særlig den bettenelsedempende effekten

Gå tilbake til «Skader»