Hva har skjedd med kneet?

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
maisa

Hva har skjedd med kneet?

Legg innav maisa » 25 mar 2010 17:22

10 feb hadde jeg en stor bukoperasjon og jeg fikk ikke løpe på 5 uker.
Ble da sittende helt stille disse 5 ukene. Etter et par spaserturer begynte jeg så smått å småjogge litt. Det går ikke så fort, da jeg fortsatt går med korsett og er stiv. Jeg fikk meg 3 turer på 5 dager. Den 3 turen ble på 5 km i rolig tempo og etter 3,5 km begynte jeg å få vondt i høyre kne. Det gjør vondt når jeg bøyer kneet og å gå i trapper er smertefullt. Dagen etterpå kjentes det ut som om kneet stivner og det var smertefullt hver gang jeg skiftet stilling. jeg har aldri tidligere hatt noen plager med knærne, så jeg forstår ikke hva dette er.

I dag, en uke etter siste løpetur, prøvde jeg meg igjen. Tenkte at det kanskje var lurt å kommer seg på et mykt underlag, så jeg dro på banen. Der klarte jeg knapt å løpe 300 meter før smertene ble for store. Måtte da ta meg en spasertur i stedet.

Noen som har noen ide om hva dette er? Noen som har opplevd noe lignende?
Bør jeg ta det med ro til smertene forsvinner eller bare presse på?

Brukeravatar
kollis

Re: Hva har skjedd med kneet?

Legg innav kollis » 25 mar 2010 19:02

Du får spørre legen ,du får sikkert en teori om at det kan komme fra oprasjonen du var igjenom....
Hadde jeg vært i en slik situasjon hadde jeg valgt å buke tid på å tøye og suplert med glutamin...
Siste delen kan legen lite .... om?

Gå tilbake til «Skader»