Mistanke om tretthetsbrudd

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Anne79

Mistanke om tretthetsbrudd

Legg innav Anne79 » 08 apr 2013 16:30

Hei,
noen som har erfaring med tretthetsbrudd?
Jeg ble henvist til røngten for 6 dager siden, får kanskje svar i morgen hvis det er fortgang i posten.

Jeg begynner å lure litt på hva fastlegen min egentlig vet om dette siden jeg må vente så lenge. Jeg er ikke sykemeldt og det er smertefullt å gå på foten, så jeg kunne virkelig tenkt meg å få vite om det er tretthetsbrudd.

Noen som har tips til hvem jeg kan gå til i stavangerområdet som har peiling?

Hvor mye belastning kan jeg egentlig ha på foten? det gjør vondt når jeg går, jeg har tatt hintet kroppen gir meg med det... men allikevel, er det så gale å gå på foten?
Det er høyre foten og det verste er egentlig å kjøre bil faktisk.

Er det nødvendig med en sykemelding når jeg har en jobb jeg ikke sitter i rå på?

håper at noen engasjerte har noen erfaringer å dele med meg :)

Brukeravatar
ipconfig

Re: Mistanke om tretthetsbrudd

Legg innav ipconfig » 23 apr 2013 12:58

Hei Anne.

Jeg har gått til fysio på Orstad http://www.jarensportmed.no/. En som heter Helge Farbrot (tidligere sprinter). Er godt fornøyd der. Har også vert hos ortoped på Forusakutten (meget dyktig) men det er litt dyrere.

Tretthetsbrudd vil jeg tro er ganske greit å oppdage for en fysio. I Stavanger har du jo også http://www.stavangeridrettsklinikk.no men har aldri prøvd det.

Brukeravatar
knut42

Legg innav knut42 » 23 apr 2013 18:07

Kan du ikke bare dra på en kommunal legevakt uten å fortelle at du har vært i dialog med fastlegen?

Jeg har ikke tretthetsbrudd men fått de tre største leddene i foten skrudd sammen, så er ikke alt grodd slik det skulle. Blitt kronisk. Det som hjelper er å bruke sko med stive såler når du tråkker på pedaler. I tillegg kan du bruke en avlastende støtte som tar vekta fra fotsålen og plasserer den opp på leggen. Selv bruker jeg denne: http://www.oslosportslager.no/produkt/a ... -7573.aspx

Anne79

Legg innav Anne79 » 02 mai 2013 11:59

Hei!
Takk for svar.
Jeg går til kiropraktor på stavanger idrettsklinikk, så jeg gikk der etter å ha fått svar på røngten. Burde bare ha gått der med en gang, men jeg syns det virker så skummelt å bli knekket på når det er så smertefullt. Uansett, så er det mye bedre nå og det var antakeligvis bare en overbelastning.

Legevakten hadde jeg nok ikke kommet inn til en gang og der hadde de nok hvertfall ikke gjort noe. :)
Men ja, hadde jeg visst hvor dårlig hjelp jeg ville få hos fastlegen hadde jeg gått på forusakutten, der er de skikkelig seriøse.

Noen andre enn meg som savner at fastleger kan si: Dette er jeg faktisk ikke så god på, anbefaler deg å gå til....?

vel vel... rekker ikke å trene meg opp til Stavanger maraton 2013, får begynne å trene til 2014 heller.

Gå tilbake til «Skader»