Erfaring med skade på Biceps femoris

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Brukeravatar
Sensei69
Sted: Nesoddtangen

Erfaring med skade på Biceps femoris

Legg innav Sensei69 » 09 mai 2013 19:27

Jeg har slitt med en skade i høyre hamstring siden Drammen Halvmaraton 2011.

Etter mye behandlig hos massør, var jeg så og si skadefri sommeren 2012, men tre turer på snøen rett før jul, var nok til at skaden kom tilbake.

Har nå gått til samme massør, uten at jeg har blitt spesielt mye bedre. Til alt overmål klarte jeg å få en strekk i venstre lår på en økt i forrige uke ,så nå har jeg identisk skade på begge lårene. Trøsten er at jeg er mye bedre i det høyre låret nå.

Skaden er lokalisert i biceps femoris og jeg opplever smerter ned mot kneet, midt i lårmuskelen og også helt oppe i setefeste og ut mot hofta når jeg løper. Motbakker og unnabakker er verst. Det går ganske greit å løpe flatt, eller på mølle. Jeg er normalt svært myk, men er nå vesentlig hemmet og føler meg stiv og gammel – også når jeg går.

Er det noen som har erfaring med samme skade, som har noen tips til å bli kvitt jævelskapen?
Leste en artikkel i går som frarådet hard massasje, men anbefalte forsiktig styrketrening, og hyppig bruk av is.

Alle tips tas i mot med takk!

Brukeravatar
kollis

Re: Erfaring med skade på Biceps femoris

Legg innav kollis » 10 mai 2013 19:07

må vite om du trente mye eller jobbet mye før du fikk skaden....

Brukeravatar
Sensei69
Sted: Nesoddtangen

Re: Erfaring med skade på Biceps femoris

Legg innav Sensei69 » 10 mai 2013 20:42

Jeg trente ca 60-70 km/uke før jeg ble skadet første gangen. (høyre lår oktober 2011) Har trent veldig sporadisk siden da.
Skade på venstre lår (april 2013) oppstod etter en liten sykdomsperiode + 6 dager i Barcelona.(ca 20-30 km/uke)

Jeg jobber ALLTID mye. :)

Gå tilbake til «Skader»