Hjelp i Oslo til kneskade

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
gymsokk

Hjelp i Oslo til kneskade

Legg innav gymsokk » 06 apr 2010 21:35

Har slitt i ett år med løperkne. Vært hos fysioterapeut og fått akupunktur nesten like lenge i tillegg til gjennomsnittlig 30 minutter tøyeøvelser hver dag. Har funnet ut at dette ikke gir resultater, snarere tvert imot. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Naprapati? Osteopati(fysioterapeut foreslo dette)? Vil gjerne høre fra folk som har gode erfaringer, gjerne med steder i Osloområdet. Det er vår og på tide å løpe igjen!

Vegar

Re: Hjelp i Oslo til kneskade

Legg innav Vegar » 09 apr 2010 22:50

Var du hos en idretts-fysio? Jeg har veldig god erfaring med NIMI. Røk korsbåndet for noen år siden, og oppfølgingen på NIMI i opptreningsperioden var helt suveren.

Sliter sjøl med knesmerter for tiden. Symptomene er veldig like såkalt løperkne. Fikk dette søndag for snart to uker siden, og skal etter planen debutere på maraton om to uker. Kan du løpe med smertene, eller kan du ikke løpe i det hele tatt? Vet du om det er "farlig" å løpe med smerter, så lenge smertene er overkommelige? Kan det føre til større skade osv?

gymsokk

Legg innav gymsokk » 10 apr 2010 15:28

Var hos en "vanlig" fysioterapeut(eller tre forskjellige pga permisjoner der jeg gikk). Kanskje en ekspert hadde enda bedre.

Klarer å løpe med smertene, men har fått beskjed om at jeg ikke bør gjøre det pga fare for forverring. Jeg hadde prøvd å gjennomføre hvis jeg var deg, men det spørs selvfølgelig hva planene dine er for resten av sesongen. Du risikerer et lengre opphold fra løpingen hvis du gjennomfører maraton med løperkne.
I fjor kjørte jeg bare på og det angrer jeg litt på nå ett år senere...

Brukeravatar
Eivind

Legg innav Eivind » 12 apr 2010 10:08

Jeg fikk et såkalt løperkne etter kombinasjonen lett pronasjon i gale sko/overbelastning. Skaden oppsto i midten av januar under trening til maraton i mars. I et litt ubetenktsomt øyeblikk løp jeg langkjøringen min på for tynne sko og dermed var det gjort. Selve skaden er altså ikke i kneet men at musklene trekker seg for mye sammen og strekker scenene i kneet og skaper smerter.

Men dette hadde en meget enkel løsning: noen timer hos naprapat og skobytte. Kunne til og med trene mellom behandlingene (men med litt mer moderat intensitet og lengde på langkjøringer). Fullførte treningsopplegget mitt med oppmot 100km/uke under behandlingen og løp maraton som planlagt. Men PS: No pain pain no gain. Denne behandlingsformen er ikke akkurat behagelig. :shock:
That's all folks!

Gå tilbake til «Skader»