Pubic bone stress

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
gls
Sted: Bærum

Pubic bone stress

Legg innav gls » 07 okt 2013 21:12

Jeg har nå løpt på meg en skade og fått diagnosen 'pubic bone stress'.

Også for 10-12 år siden hadde jeg denne skaden, og det tok meg over 2 år å bli kvitt den. Jeg frykter at det i verste fall kan ta like lang tid denne gangen.

Det som kjennetegner behandling av 'pubic bone stress' er at det framfor alt er hvile som gjelder. Videre mener jeg at det er delte meninger om alternativ trening som f.eks. sykling er fornuftig. Dette fordi alternativ trening kan bidra til å stresse problemområdet.

Jeg tror at core-trening er fordelaktig i den hensikt å forebygge 'pubic bone stress' - når man er skadefri. Men jeg er i tvil om det kan innebære en viss risiko for utilsiktet stress av skaden når man allerede er skadet.

Er det andre som har erfaring med dette ?

*** EDIT:
Litt mer om hvordan jeg opplever min skade:

Jeg har kunnet løpe uten å kjenne særlig smerte/ømhet. Det er først i timene etterpå og neste dag at jeg har merket noe. Litt vanskelig å beskrive, men det kjennes ut som en mild smerte, ømhet, sårhet og også strålinger på ulike steder i buken/lysken. Jeg kan kjenne det på ett sted en dag og ett annet sted neste. Det er verdt å nevne at jeg også har vært øm i korsryggen.

I motsetning til forrige gang (for 10-12 år siden) har jeg ikke hatt veldig vondt. Den gangen hadde jeg i begynnelsen problem med å sove om natten fordi det gjorde ordentlig vondt uansett hvordan jeg lå i sengen. Det var også vondt å hoste og nyse.

Alternativt stikkord for 'pubic bone stress': osteitis pubis.

Gå tilbake til «Skader»