Prolaps i korsryggen

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
nano

Prolaps i korsryggen

Legg innav nano » 12 nov 2013 14:22

Hei

Jeg har vært plaget med ryggen helt siden mai. Har hatt flere uker i sommer hvor jeg har klart å trent og vært helt smertefri, men i august kom smertene tilbake for fullt og har ikke sluppet taket enda. Fikk påvist et lite prolaps og slitasjeskade mellom L5 og S1. Jeg konkurrerer i olympisk vektløfting, og dette har selvsagt utgått den siste tiden. Tenkte derfor å gå litt tilbake til joggingen. Det har forsåvidt gått helt OK, men har kanskje fått litt mer vondt i ryggen av jogginga dagen etter. Internettet sier at jogging og prolaps er no go. Noen erfaringer med dette?

Og ski (skøyte-stil), noen som har erfaringer med det og prolaps?

Hilsen hun som snart går i veggen om hun ikke finner noe aktivitet hun klarer.

ikkeno

Re: Prolaps i korsryggen

Legg innav ikkeno » 25 nov 2013 17:04

nano skrev:Tenkte derfor å gå litt tilbake til joggingen. Det har forsåvidt gått helt OK, men har kanskje fått litt mer vondt i ryggen av jogginga dagen etter. Internettet sier at jogging og prolaps er no go. Noen erfaringer med dette?

Jeg har en ødelagt rygg og får ofte prolaps hvis jeg forsøker å løfte noe opp fra bakken. Hvis jeg da jogger er ryggen vond helt til jeg blir varm.
Deretter forsvinner smertene og de kommer ikke tilbake.
Jeg tror at dette er en slags alarm som evolusjonen har utstyrt oss med.
Alarmen skal beskytte min dårlige rygg. Ved å jogge greier jeg å slå av alarmen.

Gå tilbake til «Skader»