Smerte utsiden av fotblad

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Løper

Smerte utsiden av fotblad

Legg innav Løper » 25 feb 2014 20:49

Hei løpervenner.

Har vært skadet siden begynnelsen av desember, uten å bli bedre. Smerte sitter ca midt under foten på utsiden og fremover mot lilletå. Verst når jeg har vært i ro, og om morgenen når jeg trakker i golvet for første gang. Også stiv i samme legg.

Vært til behandling mellom annet med trykkbølge under fot og nål i legg uten resultat. Bilde er tatt og tretthetsbrudd utelukket. Noen som har vært borti lignende, erfaring med behandling, gode behandlere / leger etc?

Meget takknemmelig for svar!

martin

Re: Smerte utsiden av fotblad

Legg innav martin » 26 feb 2014 09:20

Hei.

Dette høres heeelt likt ut som den skaden jeg har slitt med, Plantar Fascitt. Du finner mye info om denne skaden om du søker på engelsk: plantar fasciitis. Kan du skrive litt mer om din treningsbakgrunn, ant.km i uka, fotstilling, sko, hvor du ev. ønsker anbefalte behandlere?

mosjonist

Legg innav mosjonist » 26 feb 2014 16:22

Jeg har hatt noe som ligner. Varte 5-6 måneder. Tok også bilder for å utelukke tretthetsbrudd etc. Dette gikk faktisk gradvis over av seg selv. Krysser fingrene for at det samme gjelder deg.

Løper

Legg innav Løper » 27 feb 2014 21:33

Takk for svar.

Plantar Fascit er i utgangspunktet utelukket av fagfolk. Går opp i leggen også.

Ikke vet jeg, men skikkelig frustrerende.

Osloby

Legg innav Osloby » 28 feb 2014 09:02

Har slitt med noe som høres veldig likt ut for min del.
Fikk sjekket det hos ortoped, de mente det kunne være noe som heter Pec cavus. Eller høy ankel, ikke la deg skremme av bildene hvis du søker på det,
har ikke noe nærheten av det på bildene.
Men likevel så hjalp det med støpte innleggs såler fra ortoped, kjenner faktisk ikke noe til det mer.

Har egentlig aldri tenkt på at jeg har høy ankel, men når jeg tenker tilbake så er det ofte jeg har tenkt på at skolisser er litt for korte for beina mine.
Det er et veldig godt tegn på pec cavus.

Gå tilbake til «Skader»