Teiping av føtter

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
løpenewbie

Teiping av føtter

Legg innav løpenewbie » 07 aug 2014 11:56

Hei!

Jeg skal løpe Sommerløpet i Kristiansand til lørdag, halvmaraton, og lurte på om dere har noen tips til hvordan jeg skal teipe på føttene.. Jeg har nemlig mistet neglen på storetåen og fått ei vannblemme som det er gått hull på under foten. Begge deler kommer av at jeg hadde sko som klemte(fått nye nå!!). Jeg har brukt gnagsårplaster(de grønne pakkene) under foten, men det sklir jo av etter 5 km. Tåen er ikke vond når jeg løper nå, men jeg tenker litt føre var når jeg barker igang med 2,1 mil.. finnes det mer hardføre gnagsårplaster til under foten??

Brukeravatar
Korak
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Teiping av føtter

Legg innav Korak » 07 aug 2014 23:20

Jeg bruker sportstape på blemmer, fås på apotek. Sørg for at foten er helt tørr når du tar den på, og tape gjerne så det går rundt hele foten. La den få være på en stund før du tar på strømper og sko slik at tapen får festet seg godt til foten. Får du den til å sitte skikkelig så tåler den en tur i dusjen også..

Når det gjelder tåneglen så vet jeg ikke, men hadde prøvd med sportstape der også.
Gunnar Müdtzy-Knutsen

MissHyper

Legg innav MissHyper » 21 aug 2014 13:40

Eller hva med gnagsårplaster? Det er litt smertestillende i det plasteret og. Har en følelse du kommer til å trenge det ;)

Sumer

Legg innav Sumer » 27 mar 2015 07:44

Er dette vanlig stivhet, eller bør jeg ta det med ro for å unngå samme skade en gang til? Er i utgangspunktet midt i oppkjøringen til Birkebeinerløpet, så det hadde virkelig ikke vært optimalt med pause nå.

Gå tilbake til «Skader»