Knebetennelse - Trykkbølgebehandling?

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
enhancerunning
InnleggCOLON 4
RegistrertCOLON 11 Apr 2016 08:59

Re: Knebetennelse - Trykkbølgebehandling?

Innlegg enhancerunning » 11 Apr 2016 11:14

Hei, håper dette har løst seg og du er i full fres med løping igjen.
Hvis ikke ville jeg tatt en tur til Eureka Trondheim http://www.eurekakiropraktikk.no/din-eu ... trondheim/, der har de både fysioterapeuter og kiropraktorer med god erfaring innen idrettsskader. (disclaimer: jeg er selv kiropraktor, men har ingen tilknytning til Eureka annet enn å ha støtt på noen av de ansatte i idretts- og fagsammenheng)

Som det har blitt påpekt ved en rekke anledninger over her har biomekaniske faktorer i hofte såvel som fot og ankel stor innvirkning på kneplager, så det er viktig å finne en behandler med "hele-kroppen-fokus" som kan hjelpe deg å finne ut av dette :)

Vennlig hilsen Yngve
Enhance Running Norge

Kolli
InnleggCOLON 21
RegistrertCOLON 19 Mar 2013 12:48

Innlegg Kolli » 20 Okt 2016 10:37

Takk for godt tips fra "enhancerunning". Har vært hos Eureka Trondheim nå etter ferien, og fulgt treningsprogram satt opp derfra. Kan abslutt anbefale Eureka, de har peiling på dette. Angrer nå at jeg kastet bort så mye tid til Naprapat som ikke hadde tilsvarende kompetanse. Merker fremgang, er nesten smertefri men avventer løping på denne siden av julaften. Er mest opp til meg selv nå å følge opp treningsplanen. Spesielt øvelse med korte strikk har styrket musklatur på utsiden av lår, dette trengte jeg for å bli stabil i kneleddet. Håper å kunne jogge 1-2 ganger per uke når snøen forsvinner til våren - kjenner at jeg gleder meg!

Kolli
InnleggCOLON 21
RegistrertCOLON 19 Mar 2013 12:48

Innlegg Kolli » 27 Mar 2017 10:43

I helga hadde jeg min første joggetur på 2,5 år. Ble bare 5-6 km i svært moderat tempo, men følelsen av å jogge igjen var helt fantastisk!

Har vært til oppfølging hos Eureka Trondheim (Moholt) hver måned. Individuell trening har stort sett bestått av enfots rolig knebøy samt tøyeøvelser. Noen ganger også knebøy med vektstang eller strikk mellom kne for å trene styrke i ytre lårmuskulatur.

Jeg har nå ingen smerter ved gange eller løping, men kjenner forskjell på høyre og venstre fot. Tar det særdeles pent neste månedene, 1-2 løpeøkter i uka med korte økter og aller helst i terrenget. Bruker stropp under kneet for å heve kneståka, men usikker på hvor mye denne bidrar i praksis. Skal passe på å tøye godt etter hver økt, ise ned kne etter løping og umiddelbart stoppe løpetreninga hvis jeg kjenner økt smerte.

Bare første økta som er unnagjort, tilbakeslaget kan være rett rundt hjørnet. Men jeg har nå i hvert fall fått tilbake trua på ei fremtid med løping, og håper gjennomføring av maraton og motbakkeløp kan være mulig om noen år.

Mitt beste tips til alle som sliter med det skade er i hvert fall å besøke en god og dyktig fysioterapaut så tidlig som mulig.

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 1 og 0 gjester