Feil vinkel/tå rotasjon på en fot.

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Martin.91

Feil vinkel/tå rotasjon på en fot.

Legg innav Martin.91 » 01 mai 2019 19:35

Hei, jeg er en relativt uerfaren løper som liker å løpe men har hatt en del av og på perioder.

Nå begynte jeg å løpe igjen for litt over ett år siden og løp jevnt fra mai til august og fullførte da mitt første halvmaraton. Så kom første skade på venstre ankel som gjorde at jeg ikke fikk løpt noe særlig på en stund. Jeg brukte tid hos lege, tok MR, uten noe særlig svar på problemet, og gikk til fysioterapeut og naprapat. Løsningen ble til slutt spesial tilpassede såler og det problemet har hvert borte sideb det, og jeg har nå løpt siden februar med forsiktig økning i mengde fram til nå.

En ting jeg har lurt på hele tiden er høyre foten min, da tærne vinkler en god del ut, men venstre fot så vinkler tærne rett frem og tvinger jeg høyre foten bein så blir vinkelen på kneet helt feil, samtidig som jeg kjenner det i hoften at dette er feil.

Både lege, naprapat og fysioterapeut sa at akkurat dette var ikke noe å bekymre seg for da jeg ikke har reagert på det før jeg fikk skader. Før så viste jeg rettogslett ikke om det.

Så jeg lurer på om det er noen andre som har erfaring med skeiv vinkel på tærne? Og om det har hvert noen problemer og løsninger for løpere rundt dette?

Vanligvis tenker jeg ikke mye over det, men nå har jeg begynt å få vondter rundt høyre hofte og lurer på om det kan ha noe med det og gjøre.

Planen blir uansett å ta kontakt med lege igjen om smertene ikke gir seg.

Gå tilbake til «Skader»