Stramhet og smerter øverst på leggmuskel (gastroc)

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
lauritzm

Stramhet og smerter øverst på leggmuskel (gastroc)

Legg innav lauritzm » 09 des 2019 11:21

Jeg har prøvd mye rart, så tenkte jeg skulle prøve å legge inn en post her også og se om noen har vært borti lignende...

De siste 2 månedene har jeg hatt smerter (første måneden) og nå en vedvarende følelse av "stramhet"/ømhet i leggmuskelen høyre side, helt øverst på baksiden.

Det kom etter en litt røff og dårlig forberedt løpeøkt i bratt oppoverbakke i fjellet. Kjente ingenting under økten, men i etterkant har jeg vært plaget.

Hvis jeg løper er det som regel OK i starten og blir verre utover økten, ikke bedre.

Har kuttet ned på løping og løpt i snitt kanskje 3-5km, fra tidligere 20-30km i uken. Fortsatt med styrketrening som ikke gir smerter.

Fastlegen sier det er betennelse i sener, har prøvd betennelsesdempende krem 2-3 ganger dagen i en uke uten noen særlig forbedring.

Tøying, foamrolling, styrketrening... virker ikke å gjøre noen merkbar forskjell fra eller til.

Noen som har vært borti lignende? Jeg tenker siden jeg ikke merket noe "akutt" under løping virker det ikke som om det er en alvorlig skade på muskelen... betennelse kan det vel kanskje være, men blir ikke de ofte "bedre" etterhvert utover i en runde med løping? Bekymringen min er at det har tatt såpass lang tid og det ikke er 100% enda...

Noen som har noen teorier om hva det kan være? Og evt hva man bør passe på å gjøre og hva man bør passe på å IKKE gjøre... jeg har gått etter prinsippet at hvis det ikke gjør vondt og det ikke gjør situasjonen verre er det OK å gjøre, f.eks styrketrening, roing, osv.

Jeg tenker en ny oppfølging hos legen etter nyåret om det ikke er 100%.

hankyillogical

Re: Stramhet og smerter øverst på leggmuskel (gastroc)

Legg innav hankyillogical » 10 feb 2020 14:37

Kjente litt ekstra etter da jeg gikk fra jobb i går. Smerten kommer når jeg løfter høyre fot på slutten av steget ved vanlig gange.
Review Run 3 online.

Gå tilbake til «Skader»