Før jul begynte jeg å få verk/ smerter i venstre setemuskel. I starten var det mest om morgenen, særlig når jeg gikk i motbakke (førte venstre bein fram). etter hvert har det blitt mere vondt bak på samme lår, og også noe nedover i leggen. I det siste er det også av og til kribling under foten. - Det kan variere hvor det gjør vondt / mest vondt. Har vært et par ganger til Naprapat. Han brekkte litt på hofta og tøyde. Mente det var stiv hofte og at musklene rundt dermed jobbet ekstra og derfor ble vonde. Fikk noen tøyeøvelser først, og siste gangen også utfall jeg skulle ta. Syntes det hjelpte etter ei uke, men så ble det gradvis like ille. Føler at det hjelper noe å tøye når det gjør vondt, men etter en stund er det som før. Jeg klarer å trene fortsatt, men er redd det kan bli verre. Verker ekstra etter dager jeg har jobbet mye / vært mye aktiv. Kjenner det gjerne også ekstra når jeg bærer (tunge)ting. Ofte gjør det vondt å bøye meg ned / sette meg på huk, men da hjelper det å tøye.
Er dette muskulært, er jeg stiv i ledd og sener / muskler, eller er det mere isjasj eller annet? Bør jeg gå gjennom vanlig lege? Bør jeg unngå stillinger som gjør vondt, eller bør jeg bare konfrontere smerten fordi dette tøyer? Bør jeg også trene noen spesifikke ryggøvelser?
Håper på gode råd

Mvh Dag O