Kronisk irriterte bihuler

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Arne

Kronisk irriterte bihuler

Legg innav Arne » 28 apr 2010 22:29

I joleferien gjekk eg litt for mykje på ski i det kalde veret og slimhinnene i bihulene vart irriterte. Tenkte det skulle gå over av seg sjølv etter ei stund kvile, men det gjorde det ikkje. Vart ein del plaga av milde luftvegsinfeksjonar etter dette, og har tatt det med ro i heile vår. Hadde meg ein tur til Kreta etter påske (ca 25 varmegrader), men det hjalp heller ikkje. I kvardagen går det greit og eg kan forsåvidt trene, men er ikkje heilt i støtet pga dette, og kjenner at ting ikkje er heilt som det skal. Har vore til legen eit par gonger og prøvd både kortisonspray og antibiotika utan effekt. Er det nokon som har peiling på dette? Det må jo vere mogeleg å fikse, folk går jo til Nordpolen i mykje kaldare klima enn det var i joleferien min.

Brukeravatar
kollis

Re: Kronisk irriterte bihuler

Legg innav kollis » 29 apr 2010 16:47

Jeg bruker 2typer rens når jeg får slike problem,allerfri neseolje renser opp og paravix.
Siden du har hatt dette lenge kan kroppen din ha en god del avfallstoffer som kroppen ikke greier å kvitte seg med....
hils padde

Brukeravatar
Siri
Sted: Oslo øst

Re: Kronisk irriterte bihuler

Legg innav Siri » 07 mai 2010 09:12

Hei,
var plaget med "kronisk" bihulebetennelse for noen år tilbake. Ingenting hjalp og jeg var alltid sjuk og gikk med feberfølelse... varte et par år.... masse grønt gørr hele tida....
Jeg hadde stor hjelp av akupunktur, gikk til 10 behandlinger og siden har jeg IKKE hatt bihuleproblemer....

Nå, når jeg blir forkjølet så kjenner jeg jo at "ting" er på vei opp i bihulene, men det stopper og jeg får ikke den betennelsen jeg før fikk. Når jeg hadde svineinfluensa så fikk jeg slimhinnedempende tabletter.

Jeg bruker også et sånn "nesehorn" og skyller med lunkent saltvann en gang i blant og spesielt når jeg er forkjøla og snørrete. Fåes på apotek.

Lykke til, unner ikke min verste fiende å være plaget med bihuler!

Gå tilbake til «Skader»