Først å fremst tror jeg det er lurt å høre med en fysioterapaut som har erfaring å driver med slike skader til daglig. Slik at man unngår stygge skader i begynnelsen av opptreningsfasen. Man er ofte litt ivrig i å komme igang igjen etter noe slikt.
For min del startet jeg med fysio etter min skade å har etter hvert trent mere å mere å lar smertegrensa bestemme treningsmetoder å tid jeg bruker på det. Masse turer i skog å mark er veldig bra for hele kroppen å man styrker masse små stabilitetsmusklatur å ikke bare de store noe som er viktig å ha intakt ihvertfall etter en skade. Jeg har lagt stein på stein å skynder meg sakte. Det tar ofte lenger tid enn man tror, men klarer man å trene jevnt uten noen store tilbakesteg vil det uansett gå raskere enn om du skynder deg å drar på en storskade igjen. Jeg har brukt mange år på opptrening å er ennda ikke ferdig, men føler jeg kan nå høste frukter av alt arbeide jeg har lagt ned. Det var en vis mann som hvisket i mitt øre en gang da jeg nevnte at jeg hadde et mål der fremme. "Veien er målet sa mannen". Etter nærmere ettertanke er det faktisk helt sant.