Opptrening etter Brostrøm-plastikk på anklene

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Brukerens avatar
knut42
InnleggCOLON 476
RegistrertCOLON 21 Jan 2010 11:16

Opptrening etter Brostrøm-plastikk på anklene

Innlegg knut42 » 24 Apr 2017 20:12

Spør for en venn med kronisk ustabile ankler som skal få Brostrøm-plastikk på begge anklene og lurer på rekonvalens og opptrening.

Leddbåndene kuttes, syes sammen igjen og får plast over inntil det er grodd. En fot om gangen over to år.

Alle tips mottas med takk :)

brostrøm plastikk.jpg
brostrøm plastikk.jpg (11.33 KiB) Vist 2158 ganger

Arthur
InnleggCOLON 75
RegistrertCOLON 08 Sep 2016 19:44

Re: Opptrening etter Brostrøm-plastikk på anklene

Innlegg Arthur » 25 Apr 2017 14:13

Først å fremst tror jeg det er lurt å høre med en fysioterapaut som har erfaring å driver med slike skader til daglig. Slik at man unngår stygge skader i begynnelsen av opptreningsfasen. Man er ofte litt ivrig i å komme igang igjen etter noe slikt.

For min del startet jeg med fysio etter min skade å har etter hvert trent mere å mere å lar smertegrensa bestemme treningsmetoder å tid jeg bruker på det. Masse turer i skog å mark er veldig bra for hele kroppen å man styrker masse små stabilitetsmusklatur å ikke bare de store noe som er viktig å ha intakt ihvertfall etter en skade.
Jeg har lagt stein på stein å skynder meg sakte. Det tar ofte lenger tid enn man tror, men klarer man å trene jevnt uten noen store tilbakesteg vil det uansett gå raskere enn om du skynder deg å drar på en storskade igjen.
Jeg har brukt mange år på opptrening å er ennda ikke ferdig, men føler jeg kan nå høste frukter av alt arbeide jeg har lagt ned.
Det var en vis mann som hvisket i mitt øre en gang da jeg nevnte at jeg hadde et mål der fremme. "Veien er målet sa mannen". Etter nærmere ettertanke er det faktisk helt sant.
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.

Brukerens avatar
kjetil4455
InnleggCOLON 49
RegistrertCOLON 27 Aug 2015 13:06
BostedCOLON http://www.facebook.com/KLREHAB
CONTACTCOLON

Re: Opptrening etter Brostrøm-plastikk på anklene

Innlegg kjetil4455 » 26 Apr 2017 11:50

Kom igang med opptrening av peroneus longus, brevis og tertius med en gang kirurgen gir klarsignal for belastning av foten.

https://treningogrehab.no/peroneus/
Driver nettstedet www.treningogrehab.no - Les mine artikler nedenfor!

Vondt i ryggen? Klikk HER - Vonde skuldre? LES
Vond nakke? LES - Dårlig holdning? LES

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 2 og 0 gjester