Smerter i kne

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Marianne12
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 31 Okt 2017 12:24

Smerter i kne

Innlegg Marianne12 » 31 Okt 2017 12:43

Hei,
Jeg elsker å løpe på tredemølla når jeg er på trenings studioet, men i det siste har jeg merket mer og mer smerter i kneet. Har derfor begynt å sykle lenge for å varme opp kneet godt før løpingen, men det virker som at dette hjelper mindre og mindre. Jeg har lest litt om varmekremer https://www.test-vinner.no/tigerbalsam-og-varmekrem/ men det er vanskelig å finne ut av hvilken som kan passe best til kneet og plagene jeg har. Har noen et godt tips eller to? En venninne av meg har hatt det samme problemet som meg i lang tid nå, og hun har i den sammenheng kjøpt seg en ny regulerbar seng. Hun forklarer at det er godt for henne for å få hvilt kneet om kvelden. Jeg prøvde å finne litt info om dette kan hjelpe her https://sengeland.no/regulerbar-seng-te ... rbar-seng/ Men skal det virkelig være nødvendig å investere så mye penger for noe som kanskje kan hjelpe?

Brukerens avatar
ipconfig
InnleggCOLON 252
RegistrertCOLON 18 Jan 2010 20:12

Re: Smerter i kne

Innlegg ipconfig » 01 Nov 2017 09:50

Hvor i kneet er smertene? Istedet for å kjøpe ny seng så kunne du prøvd følgende:

Tøying av hofter (se sean vigue fitness - hip openers på YouTube).

Stivhet i hofter eller dårlig bevegelighet gjør seg ofte utslag i kneproblemer.

Kommer smertene etter en tids løping? F.eks etter ca 15 min?

Brukerens avatar
knut42
InnleggCOLON 480
RegistrertCOLON 21 Jan 2010 11:16

Innlegg knut42 » 01 Nov 2017 11:14

Styrkeøvelser i tillegg til løpingsen hjelper. 90 grader knebøy med en vekt i hver hånd, balansere på BOSU-ball, styrke bakside lår, stå planken, ta tåhev, ett-bens knesenk. Benpress i apparat, osv. Få en fysioterapeut til å se på det, og be om øvelser.

Arthur
InnleggCOLON 83
RegistrertCOLON 08 Sep 2016 19:44

Innlegg Arthur » 01 Nov 2017 22:06

Knebøy dypere enn 90 grader er å anbefale. Gå i myra er også flott i tillegg til knebøy.
Neste mål: Fanaråken opp på 1t og 45min. Unnagjort på 1t og 50min.
Skåla opp på 2t. Unnagjort på 2t og 20min. Tragisk dagsform.
Da blir det strafferunde neste år.

Brukerens avatar
kjetil4455
InnleggCOLON 50
RegistrertCOLON 27 Aug 2015 13:06
BostedCOLON http://www.facebook.com/KLREHAB
CONTACTCOLON

Innlegg kjetil4455 » 02 Nov 2017 15:28

Må ha mer konkret info om skaden. Nøyaktig hvor sitter smerten, hva slags smerte er det, og hva slags bevegelser trigger den? Er det f.eks verre å løpe på asfalt?
Driver nettstedet www.treningogrehab.no - Les mine artikler nedenfor!

Vondt i ryggen? Klikk HER - Vonde skuldre? LES
Vond nakke? LES - Dårlig holdning? LES

Marianne12
InnleggCOLON 2
RegistrertCOLON 31 Okt 2017 12:24

Innlegg Marianne12 » 03 Nov 2017 09:46

Tusen takk for mange gode tips. :D Da drøyer jeg litt med å bytte ut senga hvertfall, og tester ut noen av øvelsene. Hvis det ikke blir bedre får jeg vel dra til en fysioterapaut.

Kolli
InnleggCOLON 21
RegistrertCOLON 19 Mar 2013 12:48

Innlegg Kolli » 16 Nov 2017 13:38

Anbefaler å ta turen innom en kiropraktor så tidlig som mulig. Kneskader kan ha komplekse årsaker der en god kiropraktor kan påvirke muskler/sener, ankel, hofte og rygg som alle kan ha innvirkning på kneproblemet.

Jeg hadde 2,5 års ufrilvillig pause fra løping som startet med svake smerter og bare ble værre. Kombinasjonen av kiropraktors øvelser sett opp mot treningsprogram med tøying og målrettet muskelstyrke gjorde underverker, og hadde jeg besøkt riktig kiropraktor med en gang hadde jeg sannynligvis vært tilbake mye tidligere

PS: Hvis du bor i Trøndelag kan jeg anbefale Eureka på Moholt.

Hilde
InnleggCOLON 1
RegistrertCOLON 02 Des 2017 16:06

Innlegg Hilde » 02 Des 2017 16:13

Jeg følger bare tråden her. Jeg leter etter en liten inspirasjon for bloggen min; http://www.sov-bedre.no - Hvor vi fokuserer på senger og bedre søvn.

Brukerens avatar
kollis
InnleggCOLON 534
RegistrertCOLON 20 Jan 2010 19:38

Innlegg kollis » 03 Des 2017 00:13

Senger og bedre søvn,,,? å sove godt er ikke noe problem om du går 40000steg pr dag de som ikke går noe får problemer... :D

Gå til

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: 3 og 0 gjester