Etter artoskopi. Noen med erfaringer her ?

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
RBN

Etter artoskopi. Noen med erfaringer her ?

Legg innav RBN » 29 mai 2010 11:13

Var inne til artoskopi på Onsdag denne uken.

Men er ganske skuffet over at det er såpass sårt og hovent etter 4 dager. Er stivt og noe hoven under og i underkant av patella. (er ikke rødt eller varmt)
Veldig sårt og vondt om jeg prøver belaste, selv med krykker. Ikke mulig å legge fra seg krykkene ennå desverre.
Gikk igang med de enkleste øvelsene med en gang, men klarer desverre ikke repeterer like mye som annbefalt ennå.

Mulig jeg bare er litt for overivrig etter å komme igang med trening og komme meg på bena igjen :oops:

Hvor lenge er det vanlig å vere hoven rundt kneet etter inngrepet ?

Kan en forlenge eller forstyrre legesesprosessen med å trene alikevel selv om det er såpass hovent og sårt ?

Fint å få høre om andres erfaringer etter en artoskopi.

RBN
Sist redigert av RBN den 02 aug 2011 14:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kollis

Re: Etter artoskopi. Noen med erfaringer her ?

Legg innav kollis » 29 mai 2010 18:16

jeg hadde valgt å passe på at kroppen får all den næringen den trenger gjennom til skudd,mangler kroppen din 1 aminosyre stopper forsinker dette prossesene som får deg tilbake til dit du var en gang.
Hvorfor får du en skade, er muligheten at du manglet noe fra før.....
jeg ga råd om tilskudd til en gutt som måtte ta bort litt over 1cm av benet i leggen,1 år etterpå kunne han kjøre slalom.....

RBN

Legg innav RBN » 29 mai 2010 18:28

kollis skrev:jeg hadde valgt å passe på at kroppen får all den næringen den trenger gjennom til skudd,mangler kroppen din 1 aminosyre stopper forsinker dette prossesene som får deg tilbake til dit du var en gang.
Hvorfor får du en skade, er muligheten at du manglet noe fra før.....
jeg ga råd om tilskudd til en gutt som måtte ta bort litt over 1cm av benet i leggen,1 år etterpå kunne han kjøre slalom.....

Er mulig jeg trenger mer tilskudd av næringsstoffer for at ting skal leges raskere, men det var nok ikke det som -ga- meg skaden i kneet.
( Fåretrekker da kostholdsendringer fremfor tabletter ;) )

Å sparke "fodtball" med en tung storhusholdnings kasserolle på 15 L med kneet, er ikke å annbefale :roll: ;)
(Ps. Var en arbeidsulykke 3 år tilbake i tid)

RBN

Brukeravatar
kollis

Legg innav kollis » 29 mai 2010 21:02

ok ,men jeg tenker også slik ,da burde skaden ha odnet seg selv...
men jeg respekterer din avgjørelse... ;)

Gå tilbake til «Skader»