Løperkne

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Brukeravatar
Eivind

Løperkne

Legg innav Eivind » 25 jan 2010 09:04

Har klart å pådra meg såkalt løperkne men er usikker på om det kommer av pronering eller overbelastning. Symptomer er at man ikke merker så mye til skaden når man har benet rett, men får smerter av å holde det bøyd en periode for så å rette det ut. Har lest at det best behandles med nedising et par ganger om dagen og at jeg kutter ut lange løpeturer.

Løper for tiden ca 5 økter og tilsammen rundt 80-85 km/uke. Har en langtur (ca 30 km), en intervalløkt og en tempoøkt. Resten går forholdsvis rolig i 4,30-5,00-tempo. Har ikke økt mengden så mye den siste tiden, men har løpt mer på mølle pga kulda.

Har noen på forumet erfaring med dette og evt noen tips til hvodran jeg kan bli kvitt problemet?
That's all folks!

Black Gnat
Sted: Lier

Re: Løperkne

Legg innav Black Gnat » 25 jan 2010 09:36

Jeg har slitt, sliter med(??) dette i begge kne etter at jeg løp mye langt i høst (30-50 km). Jeg har god erfaring med behandling hos naprapat. Etter to behandlinger var jeg i full trening igjen og har ikke merket noe. Har dog ikke løpt over 20 km ennå så skal ikke si jeg er frisk.

Behandlingen er ikke behaglig men man "kjenner" det virker. No pain no gain ;-) Har også blitt beordre å tøye mye lår og sete musklatur men er ikke så flink til det :oops:
Kjetil R.

Brukeravatar
Eivind

Re: Løperkne

Legg innav Eivind » 27 jan 2010 10:21

Takk for godt tips! :) Har tatt en time hos naprapat og det ser ut til å ha en meget positiv effekt. Krysser fingre for å bli "friskmeldt" i løpet av et par uker 8-) .
That's all folks!

Gå tilbake til «Skader»