Vondt i hoftefestet/buken

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
Brukeravatar
Sensei69
Sted: Nesoddtangen

Vondt i hoftefestet/buken

Legg innav Sensei69 » 09 jun 2010 08:53

Jeg har i det siste variert intervalløktene min ganske mye istedet for de vanlige tusenmetrene rundt terskel på bane.
Den siste måneden har det blitt tusenmetre i kupert terreng (med motbakker), raskere 8x500-metre, og 8x200-metre på bane og 2x3000 metre i kupert terreng med konkurransefart.
Jeg vet ikke om det er en sammenheng, men nå har jeg begynt å få ubehag i området nederst på hver side av magen (hofteleddsbøyerne?).
Det kjennes nesten ut som jeg er støl og kjennes ekstra godt når jeg nyser. (pollenallergiker).

Jeg har i det siste fokusert mer på spenst enn tidligere, og har nok hatt en tøffere stegsavvikling (mer kraft for å få farten opp) enn jeg har hatt før.
Kan det være dette som er årsaken?
Sist redigert av Sensei69 den 10 jun 2010 08:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sensei69

Re: Vondt i hoftefestet/buken

Legg innav Sensei69 » 10 jun 2010 08:37

Må korrigere meg selv her. Har lest meg litt opp og konstaterer at ubehaget skyldes at jeg antageligvis har pådratt meg en mild lyskestrekk helt nederst i bukregionen.
Sklei på gresset da jeg klippa i en bakke i går, og da strakk jeg ut venstre lår i full lengde. Da lynte det til fra lårfestet og opp i buken = lysken. :shock:

Brukeravatar
knut

Legg innav knut » 10 jun 2010 11:17

Gjør det vondt hvis du løfter kneet og mindre vondt hvis du bare løfter hælen?

Selv hadde jeg mye vondt før i hofteleddsbøyerne pga revmatismen og det gjorde vondt å gå, men etter at jeg kun startet med å løfte hælen og gå litt opp på tå, fikk hofta hvile og problemet mitt er så og si borte. Jeg vet ikke om det hjelper på deg, men kan være verdt et forsøk. God bedring!

Brukeravatar
Sensei69

Legg innav Sensei69 » 10 jun 2010 12:51

knut skrev:Gjør det vondt hvis du løfter kneet og mindre vondt hvis du bare løfter hælen?

Kjenner det litt når jeg løfter kneet og mer når jeg ligger flatt og løfter hele beinet.
Når det er sagt, så er jeg bedre i dag, og optimist. :D

Gå tilbake til «Skader»