Vond ankel, akilles

Knær, Akilles, legg, hofte, rygg. Den skade du ikke har hatt er den du kommer til å få!
martihos

Vond ankel, akilles

Legg innav martihos » 21 okt 2010 20:09

Jeg hadde for en måned siden litt problemer med akillesen på høyre fot, da den føltes litt stiv, og var litt ubehagelig å løpe med. Jeg løp likevel, og etter en langtur fikk jeg veldig vondt på innsiden av begge anklene rundt "ankelkulen", og da særlig på høyre side. Etter det har jeg prøvd å ta det mye med ro, men når jeg prøver å løpe får jeg vondt i ankelen igjen, og klarer nesten ikke gå dagen etterpå. Jeg kjenner det da også litt i akilles.. Men foten blir bedre iløpet av 3-4 dager og det er da ikke noe problem å sykle. Noen som har noen tips om hva dette kan være, og hva jeg burde gjøre?

Brukeravatar
knut

Re: Vond ankel, akilles

Legg innav knut » 24 okt 2010 13:40

Dette er bare antakelser: Hvis ankelen "låser seg" slik at den blir stiv, kan det være løse benfragmenter. Ta en pause på to uker og start med diverse styrkende øvelser for ankelen når den ikke er vond lenger. Hvis ikke dette hjelper, ta en tur til legen.

strik

Legg innav strik » 26 nov 2010 22:08

knut skrev:Dette er bare antakelser: Hvis ankelen "låser seg" slik at den blir stiv, kan det være løse benfragmenter. Ta en pause på to uker og start med diverse styrkende øvelser for ankelen når den ikke er vond lenger. Hvis ikke dette hjelper, ta en tur til legen.

Er få leger det er bryet verd å besøke for slike ting, men en fysioterapaut som driver med idrettsskader eller en naprapat kan sikkert hjelpe deg.

Hellerud

Legg innav Hellerud » 26 nov 2010 22:49

dra til en kiropraktor + en fysio.......ankelen har garantert låst seg og det påvirker sener og muskler......Jeg løser opp ankelen hver gang jeg er hos kiro,ca 1 gang pr.uke...At ankelen er i rett stilling er noe av det viktigste for at en skal unngå skader i achilles,legg,knær og hofter

dr.fysio
Sted: asker

Legg innav dr.fysio » 29 nov 2010 16:55

enig md andre ;) Ta en tur til fysioterapeut. Kiro ambefaller jeg ikke , men det er en annen sak :roll:
dr.fysio

Jenny_s

Legg innav Jenny_s » 28 feb 2014 14:11

Sliter med akkurat samme problemene. Er det noen her som har testet Nemus Trondheim? http://nemus.no/trondheim

Hadde uansett vært supert om noen kunne anbefale meg en kiropraktor i Trondheims-området der man ikke har voldsom til ventetid?

Gå tilbake til «Skader»