DAGENS TRENING

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
knut42
Innlegg: 493
Registrert: 21 jan 2010 11:16

Re: DAGENS TRENING

Legg innav knut42 » 17 jul 2011 21:41

Mandag: ca 7,5 km intervall på grus med Vibram Fivefingers og ca 11km rolig med fulldempersko i skogen.
Torsdag: ca 6 km på Hovedøya Rundt.
Alle dager: Slyngetrening med fokus på overkropp og stabilitet.

Har fått dosa med barføttløping og er skikkelig mørbaket i føtter og legger. Nå etter tre dager klarte jeg å gå litt med krykker.

Brukeravatar
trygvan
Innlegg: 535
Registrert: 23 jan 2010 23:51

Re: DAGENS TRENING

Legg innav trygvan » 17 jul 2011 21:53

30,2km i småkuppert terreng (Bymarka). Sone 2 i hovedsak, prøvde å ta det rolig, men gadd ikke løpe veldig sakte og tror varmen spilte litt inn (26 grader).
Har løpt i 12-15 år ettersom hvordan man regner. Perser: 800m-2:04.8 (1998), 1500-4:23.8 (2013), 3000-9:23 ('13), 5km-16:10 ('15), 10km-34:09 ('13), 1/2m-1:15:24 ('14), 1/1m- 2:41:18 ('13)

Hellerud
Innlegg: 709
Registrert: 18 jan 2010 19:25

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Hellerud » 19 jul 2011 07:30

Er for tiden på ferie i Sverige,4km syd for Strømstad,for andre året på rad.
Er ikke så vanvittig kjent i traktene rundt Strømstad,men har funnet noen fine treningsrunder både på beina og på rulleski.
Blir 1 økt om dagen på mellom 2 og 3t og resten av dagene blir fort fyldt opp med lekeland,badeland og turer rundt omkring i området.
Treningen så langt i ferien har vært slik :
Søndag 10.07 klassisk rulleski 2t45min + styrke 15min (t/r Nordbysenteret)
Mandag 11.07 halvhard løpetur 20km 1t20min + styrke 40min
Tirsdag 12.07 distanse beina 9,5km 33.31min + styrke 1t hovedsakelig bein
Onsdag 13.07 Klassisk rulleski 2t45min + styrke 15min
Torsdag 14.07 løpetur 20km 1t24min + styrke 40min
Fredag 15.07 løpetur 20km 1t24min + styrke 40min
Lørdag 16.07 klassisk rulleski 3.06t
Søndag 17.07 løpetur 1t43min + styrke 20min var veldig stinn i låra,så jeg løp sakte og prøvde å finne stier og grusveier å løpe på
Mandag 18.07 løpetur 20km 1t24min + styrke 40min

blir mye styrke fordi jeg som regel har begrenset tid til å være alene,så styrketreninga blir utført utendørs sammen med ungene som leiker rundt omkring :-)
Rulleskiøktene starter tidlig om morran....

Brukeravatar
bettygodiva
Innlegg: 279
Registrert: 18 jan 2010 21:25
Sted: haugesund
Kontakt:

Re: DAGENS TRENING

Legg innav bettygodiva » 20 jul 2011 09:58

da er jeg tilbake etter ferie var i tunisia og koste meg glugg i hjel helt uten trening...kun litt svømming som ikke kan regnes for trening.
kom hjem på søndag,men er i gang med trening nå.
mandag:50min lett sykling+styrke på overkropp
tirsdag:75min tøff spinning-intervall

Brukeravatar
ole knirkebeiner
Innlegg: 25
Registrert: 01 mar 2010 21:58

Re: DAGENS TRENING

Legg innav ole knirkebeiner » 20 jul 2011 22:22

Tilbake etter en snau uke i fjellet.
Fire dagsturer av forskjellig lengde; fra 1 til 5 timer, pluss totimers sykkeltur/retur Rondvassbu, inkl en morsom litt teknisk retur langs Ula :)
I dag feiret jeg gårsdagens dobbeltseier i touren med en totimers sykkeltur, iblandet litt sti.
Punktering type dobbelt snake-bite - oppdaget den andre først etter å ha satt på hjulet igjen. :evil:
Men hva gjør det, når Edvald leverer varene! :D

Hellerud
Innlegg: 709
Registrert: 18 jan 2010 19:25

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Hellerud » 24 jul 2011 21:58

frem til og med lørdag befant jeg meg i Strømstad,og jeg syns det var vanvittig moro å trene der.Har jo en "fast" løype på beina på nøyaktig 20km hvor jeg løper stort sett alle løpeøktene mine og i år fant jeg også en fin trase` å gå på rulleski.
De siste dagene der trente jeg som følger:
Tirsdag 19 Klassisk rulleski 3t10min
Onsdag 20 "Distanse" beina 20km 1.16.55t + Jogg 5min + styrke 40min Vanvittig moro å løpe i dag,passerte 10km på 38.45min med relativt tunge treningssko uten oppvarming og da gikk de siste 10km på 38.10.....det var jo bra dagen etter lang tung rulleskitur og i tillegg være på ferietur med 3 aktive unger :-) Med oppvarming og konkurransesko ville jeg nok løpt denne traseen,som er ganske kupert,ned mot 1.10t
Torsdag 21 A)Rooolig løpetur 22km 1t39min B)styrke 20min i 22varmegrader kl.0800 :-)
Fredag 22 Klassisk rulleski A)Naturlig intervall/Distanse 1t16min B)Rolig 22min c)styrke 25min vanvittig god form
LØrdag 23 INGEN TRENING 11t reise hjem til Stavanger.....hadde planer om å trene fra 6 til 7,men pga enormt med lyn,torden og regn droppa jeg det.
Søndag 24 klassisk rulleski 2t53min + styrke 20min forholdsvis rolig tur her i Stavangerområdet.

Hellerud
Innlegg: 709
Registrert: 18 jan 2010 19:25

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Hellerud » 25 jul 2011 22:41

Løpetur 2t10min + 55min styrke.......vanvittig fint å løpe langs kysten i dag,bare synd det ikke var varmere enn de 20 gradene......30 ville vært helt maksimalt :-)

Hellerud
Innlegg: 709
Registrert: 18 jan 2010 19:25

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Hellerud » 26 jul 2011 19:14

løpetur 35min + intervall (15min-13min-11min)48min + jogg 41 + styrke 30
Veldig sår i musklaturen i låra.......så det ble ikke helt som planlagt og valgte å gi meg etter 3 drag.Egentlig skulle jeg hatt 9-7-5-3min drag også....men men dette er noe jeg opplever en skjelden gang og da er det bare å ta turen til massør,så er det problemet løst for en lang stund.......

Hellerud
Innlegg: 709
Registrert: 18 jan 2010 19:25

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Hellerud » 27 jul 2011 18:49

klassisk rulleski 3t18min........"rolig" fin tur.......gikk vel et sted mellom 65 og 70km.....

Hellerud
Innlegg: 709
Registrert: 18 jan 2010 19:25

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Hellerud » 28 jul 2011 22:46

Løpetur 2t10min + styrke 30min i "sommerværet" i stavanger 16 grader og drithøy luftfuktighet :-( Bra økt,men været liker jeg ikke.....burde jo vært 25 grader + + og sol 8-)


Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester