DAGENS TRENING

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
hailegeraldo
Innlegg: 119
Registrert: 06 sep 2012 14:36

Re: DAGENS TRENING

Legg innav hailegeraldo » 05 apr 2015 08:14

Dagens trening er ikke unnagjort ennå. Jeg har prøvd å lokke Land-løperne med på rolig langtur i dag, men responsen var laber, så det kan hende vi prøver i morgen. Vanligvis ender vi opp med 18-22 km i rolig fart.
Gårsdagens trening var 4*1500m med 3 min pause. Det ble 4* snaue 6 min, og en tung påminnelse om at slike økter helst skulle ha gått raskere. Men det er nettopp derfor jeg gjennomførte denne økta. Det SKAL gå fortere etter hvert.

Takk for oppfordringen, Bjørn :)

håvard b.
Innlegg: 164
Registrert: 24 jan 2010 22:51

Re: DAGENS TRENING

Legg innav håvard b. » 05 apr 2015 21:29

I går: 15 km. veldig rolig skitur. Strålende vær og føre.

I dag: Samme distanse, men nysnø og nullføre.

Brukeravatar
knut42
Innlegg: 483
Registrert: 21 jan 2010 11:16

Re: DAGENS TRENING

Legg innav knut42 » 06 apr 2015 16:11

Søndag. Div styrke og bevegelse:
Knebøy venstre, 25x benkpress uten benk, opptrekk, planke, skumrulle, medisinball, hamstringsøvelser.

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Innlegg: 250
Registrert: 18 jan 2010 17:51
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Bjørn Fra Land » 06 apr 2015 19:16

hailegeraldo skrev:Dagens trening er ikke unnagjort ennå. Jeg har prøvd å lokke Land-løperne med på rolig langtur i dag, men responsen var laber, så det kan hende vi prøver i morgen. Vanligvis ender vi opp med 18-22 km i rolig fart.
Gårsdagens trening var 4*1500m med 3 min pause. Det ble 4* snaue 6 min, og en tung påminnelse om at slike økter helst skulle ha gått raskere. Men det er nettopp derfor jeg gjennomførte denne økta. Det SKAL gå fortere etter hvert.

Takk for oppfordringen, Bjørn :)


He he, bra noen tar utfordringen Geir Arild ;)
Synd at ikke kara i Land ville være med, men heldigvis er løping noe som er nesten like fint alene!

Dagens trening for meg var fremdeles rolig. 8 km etter landeveien. Går såpass bra at jeg vil prøve mer fart igjen snart ;)
Fortsett å løpe...

Brukeravatar
knut42
Innlegg: 483
Registrert: 21 jan 2010 11:16

Re: DAGENS TRENING

Legg innav knut42 » 07 apr 2015 15:46

Den langvarige forkjølelsen har sluppet, Bjørn?

Dagens var trening var opptrekk i slyngene, planke med knestøtte i slyngene, diverse øvelser med hantler og dype knebøy venstre side.
Den sammenskrudde venstrefoten min får skikkelig juling om dagen, mens høyre er gipset. Vanskelig å trene tåhev og knebøy med den stive foten. Knesmertene er på vei tilbake.

Finnes det en måte å trene styrke i leggen og framside lår uten bruk av foten?

s_egeland
Innlegg: 189
Registrert: 07 feb 2014 12:15

Re: DAGENS TRENING

Legg innav s_egeland » 08 apr 2015 08:18

Imponerende at du får trent såpass mtp skader, Knut!

Leggene får du ikke trent uten å aktivere ankelleddet. Framside lår derimot kan du fint trene uten å bruke foten:
Vedlegg
Skjermbilde.JPG
Skjermbilde.JPG (11.79 kiB) Vist 3888 ganger
Har løpt målrettet siden desember 2013. Perser: 5km-18:48 ('14) , 10km-38:05 ('16) , 21,1-1:29:39 (BCM '15) , 42,2-3:20:24 ('15) http://www.teamyolo.no

hailegeraldo
Innlegg: 119
Registrert: 06 sep 2012 14:36

Re: DAGENS TRENING

Legg innav hailegeraldo » 08 apr 2015 11:45

Bjørn Fra Land skrev:
He he, bra noen tar utfordringen Geir Arild ;)
Synd at ikke kara i Land ville være med, men heldigvis er løping noe som er nesten like fint alene!

;)


Kara i Land lot meg i stikken, men jeg sto ikke over for det. Det ble en god gammeldags attersting med 3 min opp og 1 min pausejogg tilbake, repetert 8 ganger. Og så mørbanking av lår ned igjen til sivilisasjonen.

Løping er fint å drive med alene, men omtrent en gang i måneden har vi behov for å utveksle treningserfaringer og -teorier. Dessuten mimre om de svunne tider :) Og kanskje håpe at vi kan få flere sekunder til å forsvinne de kommende ukene.

Brukeravatar
knut42
Innlegg: 483
Registrert: 21 jan 2010 11:16

Re: DAGENS TRENING

Legg innav knut42 » 09 apr 2015 11:30

Takk for den, S_Egeland :)

Styrke er gull verdt når man er skadet et sted, da blir alt mye lettere.

Onsdagstrimmen ble 2-3 runder rundt kvartalet på krykkene, liggesykling og plankeøvelser i slyngene og en runde med skumrulla på lårene. Sovnet på gulvet i trimrommet og våknet der i morges. I dag torsdag blir det opptrekk, pushups og benkpress.

Brukeravatar
Sunset
Innlegg: 183
Registrert: 19 jan 2010 21:11

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Sunset » 12 apr 2015 11:54

I dag ble det 7,5 km spasertur med kona. Prøvde en helt rolig joggetur onsdag på ca 5 km. Det ble for mye for legg-muskelen, så da er det bare å teste ut tålmodigheten på nytt.

Brukeravatar
Bjørn Fra Land
Innlegg: 250
Registrert: 18 jan 2010 17:51
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: DAGENS TRENING

Legg innav Bjørn Fra Land » 12 apr 2015 15:37

Sunset skrev:I dag ble det 7,5 km spasertur med kona. Prøvde en helt rolig joggetur onsdag på ca 5 km. Det ble for mye for legg-muskelen, så da er det bare å teste ut tålmodigheten på nytt.


Husk, du har alltid bedre tid enn du tror, eller det er lett å bli utålmodig. ;)

I dag ble det en rolig tur etter Bratsbergveien, litt i terrenget langs elva og så to-tre noe raskere kilometere på slutten for ikke å bli fraløpt av løper som kom innpå.
Kjentes bra ut! :)
Fortsett å løpe...


Gå tilbake til «Trening»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester