Makspuls

INGEN vi gjentar INGEN har det rette svar på hva som er den riktige trening
Brukeravatar
oyvjorge
Sted: Vestby

Re: Makspuls

Legg innav oyvjorge » 05 jun 2011 12:28

nano skrev:Jo, derfor man antar at personene er like godt trent (like stort hjerte etc)... Evt sammenlign betydningen av at makspulsen synker med alderen. Dersom er tenker seg at formen forblir helt lik, men at makspulsen synker, betyr det at man i teorien skulle fått dårligere kapasitet med alderen?

Ant må man trene mer for å opprettholde samme kapasitet, når man blir eldre. Økt blodpumping kan sikkert utjevne lavere makspuls en stund.

Ja, jeg burde måle makspulsen på nytt, det kjennes feil ut med de sonene jeg har stillet pulsklokka etter.

Er også veldig enig med padde, dess enklere dess bedre. Men at man bruker pulsklokke betyr ikke nødvendigvis at man glemmer alt det andre. Pulskl kan gjøre treningen mer strukturert. For mange betyr ikke treningen at man skal først i mål, mange bruker den for bare å holde seg i form, og da kan klokka være den som jager deg ut.

Tarzan
Sted: Marker

Legg innav Tarzan » 05 jun 2011 18:26

Du burde nok måle den. Min var, når jeg startet å løpetrene for et par år siden, ca 191. Nå er den på godt over 200 - laaangt over - enda jeg er 42 år, så ingen ting er hugget i stein.

Brukeravatar
Plagen

Legg innav Plagen » 05 jun 2011 20:57

Er det ikke bare till å hvile i 3-4 dager...Varme godt opp, finne seg en bratt bakke og mate på til man nesten svimer av så har man funnet sin makspuls ? :-)

Tarzan
Sted: Marker

Legg innav Tarzan » 05 jun 2011 21:19

Det er nok verre enn som så. Helgerud & Co mener du må opp i 4 harde drag. Du klarer nemlig ikke å oppnå makspuls på et drag, selv om du svimer av. Uten at jeg skal mene hverken det ene eller det andre. Det er nemlig mange år siden jeg "matet på" i bakkedrag.

Brukeravatar
oyvjorge
Sted: Vestby

Legg innav oyvjorge » 06 jun 2011 05:35

Som jeg sa her litt tidligere så fant jeg min maks for noen år siden. og da gjorde jeg flere forsøk før jeg fant den. Beste måten, tror jeg , er å finne den i en konkurranse, helst med en lett stigning på slutten. Jeg må nok til pers igjen, men nå har jeg brukket et ribbein :cry: og må ha en pause.

Gå tilbake til «Trening»